خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کرمان خبرداد:

کسب رتبه اول جشنواره خوارزمی توسط دانش آموزان

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۴۷۲

طی چند سال اخیر در آموزش و پرورش به مساله کیفیت بخشی به امر آموزش تاکید شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کرمان گفت: طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، همزمان با هفته ی پژوهش، آموزش و پرورش کرمان با کسب شش رتبه کشوری در جشنواره جوان خوارزمی(بخش دانش آموزی) به عنوان استان اول کشور انتخاب شده است.

به گزارش ایلنا ازکرمان، محمد اسلامی افزود: طی چند سال اخیر در آموزش و پرورش به مساله کیفیت بخشی به امر آموزش تاکید شده است.

وی تصریح کرد: باتوجه به فراگیر شدن امر تعلیم و تربیت در بخش‌های مختلف، خوشبختانه در بعد کمیت با محدودیت‌های گذشته روبرو نیستیم ضمن اینکه هدف ما این است تا در دانش‌آموزان انگیزه و شور ایجاد کنیم.

وی اظهارداشت: یکی از بخش‌هایی که به کیفیت کمک زیادی می‌کند حوزه پژوهش‌سراها است چراکه دانش‌آموز پژوهنده یکی از محورهای کاری آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: درواقع تلاش ما این است تا دانش‌آموزان بین مطالب درسی و زندگی ارتباط برقرار کرده و آموزش را در زندگی خود پیاده کنند و در این زمینه موقعیت‌های یادگیری را فراهم می‌آوریم.

وی با بیان اینکه دانش‌‌آموزان استان کرمان دارای همت بلند و خودباور هستند افزود: خوشبختانه در استان کرمان اغلب مناطق از نعمت پژوهش‌سرا برخوردار هستند به طوریکه هم اکنون در ۲۲ شهر و منطقه استان این مراکز ایجاد شده و در ۱۷ حوزه فعالیت می‌کنند.

اسلامی بیان کرد: در حال حاضر دانش‌آموزی که ایده‌ای نو به ذهنش می‌رسد به پژوهش‌سراها مراجعه کرده و با ارائه طرح خود، از اساتید راهنما کمک می‌گیرد تا آن را عملی سازد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان سپس گفت: در سطح کشور ایده‌هایی که جنبه عملیاتی به خود می‌گیرند هر سال در جشنواره جوان خوارزمی ارائه می‌شوند که در سال تحصیلی جاری نیز از مجموعه طرح‌های آموزش و پرورش استان کرمان تعداد ۱۱۱ طرح به مرحله کشوری ارسال شد.

وی ادامه داد: در نهایت ۶۱ طرح در مرحله نخست جشنواره خوارزمی مورد پذیرش واقع شد و تعداد ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان استان به همراه اساتید به مدت دو روز در تهران به دفاع از طرح‌های خود پرداختند که سرانجام استان کرمان موفق شد با کسب شش رتبه کشوری به عنوان استان نمونه انتخاب شود.

اسلامی اظهار کرد: در مجموع چهار طرح از آموزش و پرورش شهرستان سیرجان، یک طرح از ناحیه یک کرمان و یک طرح نیز از شهرستان رفسنجان برگزیده شد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: طرح برگزیده کرمان در زمینه زبان و ادبیات فارسی(آوادون)، طرح منتخب شهرستان رفسنجان در زمینه‌ کشاورزی و منابع طبیعی(سم‌پاشی نیمه خودکار) و طرح‌های برگزیده شهرستان سیرجان در رشته‌های مکانیک(ایزوگام آسان)، ‌ هنر و معماری(بندکشی آجر سفال)، کشاورزی و منابع طبیعی(دستگاه کاشت بهینه هندوانه) و مکاترونیک(نمونه آزمایشگاهی تبخیز بنزین سرد) می‌باشند.

استان کرمان در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ نیز موفق به کسب رتبه سوم جشنواره جوان خوارزمی در کشور شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز