خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان

کمرنگ شدن اعتقادات دینی، موجب افزایش پرونده‌ها درمحاکم قضائی شده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۹۵۰

در پنج ساله اخیر دراستان ۲۳۷مورد به آمار طلاق اضافه شده و ۷ هزار و ۶۲۶ ازدواج کسر شده و شبکه‌های ماهواره‌ای سبب کمرنگ شدن باورها و اعتقادات دینی خانواده‌ها شده و از علت‌های مهم تشکیل پرونده‌ها به شمار می‌رود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان گفت: در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در محل دادگستری رفسنجان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: رهبری فرمودند در زمینه موضوعات پیشگیری از وقوع جرم کار باید علمی و بر اساس پژوهش و تحقیقات باشد‌.

به گزارش ایلنا ازکرمان حمید خالقی، افزود: شهرستان رفسنجان نسبت به درصد جمعیت و میزان وقوع جرم در موقعیت خوبی نسبت به سایر شهرهای استان است.

این مقام قضایی تصریح کرد: معمولا درصد جمعیت بین ۱۰ هزار نفر به نسبت جرایم و دعاوی حقوقی در هر شهرستان آمار گرفته می‌شود و در این زمینه شهرستان رفسنجان رتبه دهم را دارد.

وی در زمینه پرو‌نده‌های کیفری افزود: رفسنجان رتبه دوازدهم استان کرمان است و به ازای هر یک هزار و ۳۰۴ نفر یک پرونده تشکیل می‌شود و شهرهای ماهان، شهداد و زرند اول تا سوم هستند.

خالقی بیان کرد: در حال حاضر ۲۷۷ قاضی در ۲۶ حوزه قضایی استان کرمان خدمت می‌کنند و ۲۵۰ شعبه قضایی در استان کرمان وجود دارد.

وی با بیان اینکه سال ۹۲ حدود ۴۰۰ هزار پرونده وارد دادگستری استان شده افزود، اگر روی خانواده‌ها بیشتر کار شود از آمار ورودی کسر خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهارکرد: فقر و مسائل اقتصادی یکی عوامل وقوع جرم است و اعتقاد ما این است که اگر خانواده‌ها امنیت، ثبات و آسایش داشته باشد، معضلات پیش نمی‌آید.

خالقی گفت: حوزه خانواده نگران کننده است که اگر سرمایه‌گذاری کنیم نتیجه می‌گیریم.

خالقی عنوان کرد: ماهواره، مشروب و اعتیاد خانواده‌ها را از هم پاشیده و اگر آموزش و مشاوره در کنار خانواده‌ها باشد این معضل کمتر می‌شود.

وی تأکید کرد: بایستی آموزش از مهد‌کودک‌ها آغاز شود، آموزش و پرورش هم با کمک حلقه‌های صالحین کمک خوبی در این راستا هستند.

خالقی خاطرنشان کرد: بسیاری افراد نسبت به مهارت‌ها بی‌اطلاع هستند که با دعوت از اساتید و روحانیان می‌توانیم در افزایش اعتقادات و باورهای دینی خانواده‌ها موثر باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز