خبرگزاری کار ایران

رییس کل سابق دادگستری استان کرمان؛

نقش دانشگاه در شکل گیری هویت و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۶۷۳

رییس کل سابق دادگستری استان کرمان بر نقش دانشگاه در شکل گیری هویت جوانان و جلوگیری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی خصوصاً برای دانشجویان جدیدالورود تأکید کرد.

رییس کل سابق دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه بخش مهمی از هویت افراد در دوران دانشجویی شکل می‌­گیرد و دانشگاه، تجربه محیط و موقعیت جدیدی برای جوانان استب ر نقش ان در پیشگیری از جرم تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علی توکلی در گردهمایی دانشجویان جدید الورود دانشگاه آزاد اسلامی کرمان علی توکلی افزود: افراد در دانشگاه هم آزادی‌ها و تجارب و هم مسائل جدیدی از جمله دوری از خانواده، مشکلات درسی و دانشگاهی را تجربه می‌کنند که باعثمی‌شود فرد برای کاهش تنش‌ها در برنامه‌ها و مراسم غیر متعارف(پارتی‌ها، شب نشینی‌ها و…) شرکت و در معرض آسیب‌ها و انحرافات قرار گیرد.

وی توصیه‌هایی را به دانشجویان(دختر و پسر) جدیدالورود در مورد انتخاب دوستان و هم اتاقی‌هایی که به پیشرفت تحصیلی و شغلی آن‌ها کمک کند ارائه کرد.

توکلی همچنین راهکارهایی را به منظور قرار نگرفتن در مواضع رفتار‌ها و اعمال آسیب رسان و کاهش انحرافات و آسیب‌های اجتماعی، برای دانشجویان ارائه نمود.

رییس کل سابق دادگستری ضمن تأکید بر این مطلب که در زمان گزینش و استخدام در دستگاه‌های مختلف سوابق کیفری افراد از مراجع قضایی استعلام صورت می‌گیرد، سوابق افراد در کمیته انضباطی و حراست دانشگاه نیز در جذب، گزینش و استخدام افراد قطعاً مؤثر خواهد بود و تأثیر زیادی را در گزینش و استخدام افراد در سازمان‌ها و نهادهای مختلف و بعضاً محرومیت از حقوق اجتماعی را در پی خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز