خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان رفسنجان؛

سامان دهی سکونتگاه‌های غیر رسمی نابسامان شهری با همکاری دستگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۶۶۹

با همکاری دستگاه‌ها، سکونتگاه‌های غیر رسمی یا‌‌ همان محلات نابسامان شهری سامان یابند.

فرماندار شهرستان رفسنجان گفت: به دلیل تخصیص و موافت اعتبار درصدی به دستگاه‌ها چندین سال طول می‌کشد تا پروژه به اتمام برسد و لذا بهتر آن است که اعتبار پروژه‌های شهری به شهرداری داده شود تا پروژه در یک سال به اتمام برسد.

به گزارش ایلنا از کرمان، ملانوری در سومین جلسه ستاد توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی افزود: بهتر است که در قالب کل پروژه‌ها، اعتبار ملی گذاشته شود و در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد.

فرماندار شهرستان رفسنجان ابراز امیدواری کرد: با همکاری دستگاه‌ها، سکونتگاه‌های غیر رسمی یا‌‌ همان محلات نابسامان شهری سامان یابند.

وی یادآورشد: بر اساس مطالعات مشاور دو محله رحمت آباد و رستم آباد در شهر رفسنجان به عنوان سکونتگاه‌های غیر رسمی شناخته شدند که مطالعات جامع و کاملی در این محلات صورت گرفته و در حال پیگیری اقدامات انجام شده توسط دستگاههای اجرایی می‌باشیم که خوشبختانه اقدامات مناسبی از سوی دستگاه‌ها صورت پذیرفته است.

ملانوری ابراز امیدواری کرد: با همکاری دستگاه‌ها، سکونتگاه‌های غیر رسمی یا‌‌ همان محلات نابسامان شهری سامان یابند.

وی تصریح کرد: بهتر است که در قالب کل پروژه‌ها، اعتبار ملی گذاشته شود و در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد.

در ادامه باقری، نماینده شهرداری رفسنجان، نیز طی سخنانی گفت: بر اساس مصوبه ستاد شهرستان رفسنجان، شهرداری رفسنجان حاضر است جهت اجرای هر پروژه‌ای در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی زمین را رایگان در اختیار دستگاه بهره بردار قرار داده و هزینه‌ای جهت پروانه ساختمانی دریافت کنند.

شهردار رفسنجان در این جلسه با بیان اینکه اعتباری در خصوص پروژه‌ها گذاشته نشده است و اگر بخواهیم در این زمینه موفق شویم بایستی اعتباری پیش بینی شود، گفت: در شهر رفسنجان هر اقدامی که صورت گرفته است توسط خیرین، ساکنین محلات و اعتبارات خود دستگاه‌ها بوده است ولی نکته مهم در رفسنجان هماهنگی و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی می‌شود که باعثشده عملکرد خوبی از دستگاه‌ها را شاهد باشیم.

پورمحمدی در ادامه درخواست کرد: اعتباری مناسب جهت پروژه‌ها در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری ساکنین محلات در رفسنجان گفت: خوشبختانه در محلات نهادهای مردمی تحت عنوان هیات امنا به وجود آمده که باعثهمکاری خوب مردم محل در اجرای پروژه‌ها شده است.

وی موفقیت اجرای این طرح را موفقیت خود را مدیون هیات امنا محلات دانست و گفت: در این راستا مؤسسه راه نور تشکیل شده است که کلاس‌های خوبی جهت فرهنگ سازی در محل تشکیل می‌دهد و هر کاری که توسط خود مردم انجام شود قطعا موفق‌تر خواهد بود.

قربی، مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان، نیز در این نشست ضمن تشکر از مجموعه مدیریتی شهرستان رفسنجان عنوان گفت: نهادسازی در سکونتگاه‌های غیر رسمی رفسنجان به خوبی انجام شده و موفقیت این شهرستان مدیون هیات امنا محلات است.

وی افزود: تا زمانی که ما در سکونتگاه‌ها نهادی نداشته باشیم دستگاه‌ها جزیره‌ای عمل می‌کنند و موفقیتی کسب نمی‌ شود و عملکرد رفسنجان می‌تواند الگوی مناسبی جهت سایر شهرهای استان باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز