خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمان:

کرمان به شهر بدون متکدی تبدیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۵۹۴

در حال حاضر تمهیدات ویژه‌ای برای اجرای این طرح در سطح شهر کرمان برنامه‌ریزی شده است.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه کرمان در حال طی کردن مسیر‌ توسعه است، اظهار کرد: در حال حاضر پروژه‌های سرمایه‌گذاری متعددی در شهر کرمان در حال اجراست که با بهره‌برداری از آن‌ها این شهر به معیار‌ها و ضوابط کلان‌شهرهای کشور نزدیک‌تر می‌شود.

به گزارش ایلنا از کرمان، سیف‌الهی با بیان اینکه خوشبختانه گام‌های مهمی برای زیباسازی و رونق محورهای تاریخی و نیز پرتردد شهر کرمان برداشته شده است، گفت: بازسازی بازار بزرگ کرمان و متمرکز کردن بیشتر پروژه‌های شهری و سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی کرمان از جمله این اقدامات است.

شهردار کرمان با تاکید بر اینکه به تازگی تفاهم نامه اجرای پروژه شهر شش دروازه در محل میدان شهدای کرمان با بخش خصوصی منعقد شده است، افزود: در کنار اقدامات عمرانی، فرهنگ‌سازی‌هایی برای عدم کمک مردم به متکدیان در سطح شهر کرمان آغاز شده است.

سیف‌الهی با بیان اینکه کرمان در آینده‌ای نزدیک به یکی از شهرهای زیبای ایران تبدیل می‌شود، تصریح کرد: بدون شک وجود افراد متکدی چهره این شهر را مخدوش و نازیبا می‌کند که باید فرهنگ عدم متکدی‌پروری و کمک به این قبیل افراد از اکنون در میان شهروندان نهادینه شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر حجم قابل توجهی از تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر کرمان به مقوله فرهنگ‌سازی و عدم کمک به متکدیان اختصاص یافته، بیان کرد: تا زمانی که مردم از گدایان با پرداخت کمک مالی حمایت می‌کنند، این افراد در سطح شهر کرمان جولان می‌دهند.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه در چند سال گذشته همه روش‌ها برای برخورد با مقوله تکدی‌گری در شهر کرمان اجرا شده است، گفت: متاسفانه به دلایل متعددی از جمله عدم همکاری نهادهای مرتبط به موفقیت‌های مورد انتظار دست نیافتیم.

سیف‌الهی با بیان اینکه با این وجود شهرداری کرمان همچنان کار برخورد با افراد متکدی را در دستور کار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۵۰ متکدی در شهر کرمان جمع‌آوری می‌شوند که به سبب عدم همکاری نهادهای مرتبط این افراد پس از ۲۴ ساعت آزاد می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرداری کرمان در کنار سایر مقوله‌های مقابله با معضل تکدی‌گری بحثفرهنگ‌سازی را به طور جدی در دستور کار قرار داده، افزود: اگر امروز در انتظار بهره‌برداری از پروژه‌های اقتصادی در شهر کرمان هستیم، باید از هم اکنون به فکر مقابله با معضلات شهری باشیم تا در آینده‌ با رشد نامتوازن در حوزه‌های مختلف مواجه نشویم.

شهردار کرمان با بیان اینکه از عموم شهروندان انتظار می‌رود فریب روش‌های ترحم‌آمیز متکدیان حرفه‌ای را نخورند، خاطرنشان کرد: مردم باید کمک‌های خود را از طریق نهادهای مرتبط به دست نیازمندان واقعی برسانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز