خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری کرمان:

متولی امر به معروف و نهی از منکر مشخص شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۱۹۲

رئیس کل دادگستری استان کرمان خواستار تعیین متولی امر به معروف و نهی از منکر و شیوه‌نامه‌های اجرای این فریضه الهی شد.

حجت‌الاسلام علی توکلی در نشست تخصصی استانی همایش ملی قانون و امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در کشور ما امر به معروف و نهی از منکر متولی مشخصی ندارد.

به گزازش ایلنا از کرمان، وی بیان داشت: لازم‌ترین و ضروری‌ترین کار این است، سازمانی تعیین شود که کارش سیاست‌گذاری و تبیین راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر باشد و این کار را انجام دهد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر را از جنبه علمی، حقوقی و عملی منتقل نکنیم، نتایج مناسبی را به دست نمی‌آوریم.

توکلی با اشاره به اینکه در نحوه اجرای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر اختلاف وجود دارد، تصریح کرد: به بهانه اینکه کار فرهنگی نیاز است از امر معروف و نهی از منکر فرار می‌کنیم.

وی افزود: گاهی کسانی که می‌خواهند از زیر بار امر به معروف و نهی از منکر فرار کنند، بحثامور فرهنگی را پیش می‌کشند و در هیچ کاری و به ویژه کار فرهنگی بدون وضع قانون نمی‌توانیم، موفق باشیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اضافه کرد: برای رشد ارزش‌های اخلاقی یکسری بایدها و نبایدها را باید برای جامعه تعریف کنیم و جامعه باید خوبی‌ها و بدی‌ها بداند.

توکلی به موضوع هجمه‌های گسترده فرهنگی بر علیه کشور ما اشاره کرد و گفت: اگر رسانه‌ها، روحانیون و ائمه جمعه مطلبی را بگویند و بروند، این حرکت چندان موفق نیست.

وی با تاکید بر لزوم وجود مرکزیت و محوریت برای امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: باید امر به معروف و نهی از منکر را از مدیران آغاز کنیم و اگر مدیر مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار گیرد و در محیط کاری امر به معروف و نهی از منکر کند، فضای بازی را پیش روی خودمان می‌بینیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: خوب کار کردن، آمد و رفت صحیح و به موقع، حفظ حرمت‌ها برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر کاربرد دارد و باید مورد استفاده قرار گیرد.

توکلی خواستار تعیین متولی امر به معروف و نهی از منکر و شیوه‌نامه‌های اجرای این دو فریضه الهی در همایش ملی قانون و امر به معروف و نهی از منکر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز