خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان؛

معدوم شدن بیش از ۷ تن فرآورده دامی فاسد در ماه رمضان

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۴۹۳

در ماه مبارک رمضان امسال، بیش از ده هزار مورد بازرسی از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان کرمان به عمل آمد.

مدیرکل دامپزشکی کرمان گفت: در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی درماه مبارک رمضان که همه ساله توسط بازرسین دامپزشکی انجام می‌گیرد، تعداد ۱۰ هزارو ۲۵۲ مورد بازرسی از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی دراستان کرمان به عمل آمد.

به گزارش ایلنا ازکرمان، رشیدی افزود: دراین طرح که تعداد ۸۲ اکیپ ثابت و سیار شرکت داشتند از بیش از ۳ هزار مرکز توزیع و نگهداری فراورده دامی بازرسی بعمل آمد.

وی بیان کرد: ثبت و گزارش چند مورد تخلف از مقررات بهداشتی در این مراکز، امحاء ۷ هزارو ۴۳۴ کیلوگرم فرآورده فاسد و نیز ارجاع پرونده ۴ مرکز به مراجع قضایی از جمله اقدامات انجام شده در این طرح بوده است.

وی در ادامه گفت: به تعداد ۴۵ دستگاه خودرو حمل و عرضه سیار فرآورده‌های خام دامی ضمن اخذ تعهدات لازم اخطاریه قانونی داده شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در پایان به شهروندان توصیه کرد: گوشت قرمز مصرفی خود را از مراکز مجاز و ممهور به مهر یا برچسب دامپزشکی و همچنین سایر فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را به شکل بسته بندی دارای لیبل کنترل و با دقت در تاریخ تولید و انقضاء آن از فروشگاههای معتبر تهیه کند.

وی تاکید کرد: جهت حفظ سلامت خانواده و جامعه از خرید مواد پروتئینی شامل گوشت قرمز، مرغ، ماهی، میگو و… از فروشندگان سیار پرهیز کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز