خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان؛

هدف از آموزش‌های مهارتی تولید مولد در جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۵۱۶

امروز بیش از ۷۰ درصد از جرایم در جامعه توسط افکار بیکار انجام می‌شود و این در حالی است که جامعه نیازمند آموزش‌های مهارتی است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان به مناسبت هفته مهارت در دیدار با امام جمعه به اهمیت موضوع مهارت در حل مشکل بیکاری در جامعه پرداخت.

به گزارش ایلنا ازکرمان، وی بیکاری در جامعه را یک خطر برای جوانان اعلام کرد و افزود: امروز بیش از ۷۰ درصد از جرایم در جامعه توسط افکار بیکار انجام می‌شود و این در حالی است که جامعه نیازمند آموزش‌های مهارتی است.

ابراهیمی‌نژاد با تاکید بر کمبود نیروی کار متخصص در جامعه تصریح کرد: متاسفانه نیروی تحصیلکرده جویای کار اداری در جامعه مازاد نیاز است در حالیکه که تعداد نیروی مهارتی متخصص در کشور کم است.

وی آموزش دیدگان فنی و حرفه‌ای را نیروهای متخصص دارای کار و تولید مولد در جامعه معرفی کرد و افزود: هدف ما از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ایجاد شغل پایدار و تولید مولد برای حل مشکلات جامعه است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم‌های اقتصادی در جامعه تصریح کرد: با گسترش مهارت آموزی در جامعه جوانان ایران خود تولید کننده لوازم مورد نیاز کشور خواهند بود و نیاز کشور به واردات محصولات خارجی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی در مناطق محروم استان اظهار داشت: امروز بیش از هزار نفر از آموزش دیدگان فنی و حرفه‌ای در شهرستان فهرج مشغول به کار هستند و این در حالی است که بسیاری از تحصیلکرده‌های دانشگاهی بیکارند.

این مسئول آموزش‌های مهارتی را اشتغالزا توصیف کرد و ادامه داد: امروز نیاز صنعت به مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای به حدی است که حتی قبل از پایان دوره آموزشی جذب کار می‌شوند.

وی در ادامه با انتقاد از کاهش بودجه فنی و حرفه‌ای در سال جاری گفت: متاسفانه کاهش این بودجه موجب بروز مشکلاتی برای این سازمان شده است اما سازمان با مدیریت صحیح مشکل را تا حدی برطرف کرده است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان از انعقاد قراردادهایی با کمیته امداد امام خمینی، بسیج سازندگی و بهزیستی برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به گروه‌های هدف این سازمان‌ها خبر داد و افزود: به زودی مسابقات مهارت معلولین در استان کرمان برگزار می‌شود.

وی همچنین از ارائه این آموزش‌ها در زندان‌ها و معتادان خبر داد و افزود: خوشبختانه بسیاری از معتادین که از این آموزش‌ها استفاده کرده‌اند به زندگی بازگشته و امروز زندگی آبرومندانه‌ای دارند.

ابراهیمی‌نژاد از دولت خواست تا حداقل ۱۰ درصد از بودجه آموزش و پرورش را به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اختصاص داده تا بتوانیم با تربیت نیروهای متخصص مشکل بیکاری در جامعه را حل کرده، کارخانه‌ها را مجددا راه اندازی و تحریم را دور بزنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز