خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمان؛

با بیش از ۶۰۰ لیتر کمبود آب در ثانیه مواجه هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۹۳۰

برآورد نیاز آب در تابستان ۹۳ و فصل گرما برای شهر کرمان ۲۱۰۰ لیتر بر ثانیه است که حدود ۶۰۰ لیتر بر ثانیه در شهر کرمان با کمبود آب مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت آبفای کرمان در رابطه با وضعیت آب شهر کرمان گفت: در حال حاضر حدود ۱۳۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز یا به عبارتی نزدیک به ۱۵۵۰ لیتر بر ثانیه آب وارد شهر کرمان و مصرف می‌شود.

به گزارش ایلنا از کرمان، طاهری افزود: مسئولین شرکت از‌‌ همان روزهای آغازین فصل گرما و حتی مدت‌ها پیش‌تر از آن با اعلام وضعیت بحرانی آب استان، از شهروندان خواسته بودند که نسبت به صرفه جویی در مصرف آب اقدام نمانید و هشدارهای کمبود آب را جدی بگیرند.

وی در دیدار با مسئولین اجرایی استان از جمله استاندار بر این موضوع تاکید و در مصاحبه‌های خود با رسانه‌های جمعی خط کمبود منابع آبی استان را گوشزد کرد.

وی گفت: براساس اعلام وزارت نیرو، وضعیت تأمین آب در ۲کلانشهر اصفهان و کرمان در حالت قرمز قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمان گفت: با بیش از ۶۰۰ لیتر کمبود آب در ثانیه مواجه هستیم، در مصرف آب صرفه جویی کنید

طاهری اظهار داشت: ظرفیت تامین آب در محدودهٔ شهر کرمان بیشتر از ۱۵۰۰ یا ۱۶۰۰ لیتر نیست؛ بنابراین توصیه اکید به مردم این است که در مصرف آب صرفه جویی و به اندازهٔ نیاز مصرف کنند و از مصارف غیرضروری مانند شستن خودرو و حیاط منازل به‌طور جدی خودداری کنند..

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان افزود: باغچه‌ها نباید در ساعات اوج مصرف آب‌یاری شود، بلکه باید در ساعات پایانی شب با حداقل مصرف انجام شود.

وی از انجام مکاتبات با ادارات و مراکز آموزشی و نظامی برای بهینه‌سازی مصرف آب خبر داد و گفت: این مکاتبات از اسفندماه سال گذشته انجام و از این مراکز خواسته شده است تاسیسات خود را بازسازی و به‌سازی کنند تا مصرف آب به حداقل برسد؛ ضمن این‌که جلوی نشتی آب را بگیرند و آبیاری فضای سبز را مدیریت کنند تا بی‌رویه مصرف نشود؛ زیرا بخش عمده‌ آب در مراکز دولتی و عمومی مصرف می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز