خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان خبر داد؛

تمدید کارت آمایش کارگری اتباع کشور افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۳۶۱

اتباع افغانی برای تمدید کارت کارگری خود تا ۲۱ مرداد ماه امسال به دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی که در سال ۱۳۹۲ نام نویسی نموده اند مراجعه نمایند / استخدام اتباع بیگانه‏ بدون مجوز قانونی ممنوع است.

کرمان - ایلنا: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: اتباع کشور افغانستان که دارای کارت آمایش مرحله نهم هستند می توانند برای تمدید کارت کارگری خود اقدام کنند.

به گزارش ایلنا ازکرمان رحمانی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اعلام این خبر گفت: اتباع کشور افغانستان که دارای کارتهای آمایش مرحله نهم و کارت کار موقت سال ۱۳۹۲ می باشند می توانند برای تمدید کارت کارگری خود تا ۲۱ مرداد ماه امسال به دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی که در سال ۱۳۹۲ نام نویسی نموده اند مراجعه نمایند.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۸۱ قانون کار؛ استخدام اتباع بیگانه‏ بدون مجوز قانونی ممنوع است، افزود: کارفرمایان کارگاه‏هایی که اتباع خارجی بدون پروانه کار را به‏ استخدام درآورند بابت اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی معادل ۵ برابر حداقل دستمزد روزانه‏ جریمه می‏شوند.

وی اظهار داشت: کارفرمایان خاطی موظفند پس از دریافت برگ‏ جریمه اشتغال اتباع بیگانه فاقد پروانه کار با آنان تسویه‏حساب و آنان را اخراج‏ کنند وکارفرمایان خاطی با توجه به شرایط و امکانات و مراتب جرم به مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز