خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان کرمان؛

توسعه استان درسایه حسن ظن، قابل تحقق است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۳۸۰

در بخش معادن، طبق قانون مقداری از هزینه‌ها صرف خود معدن می‌شود اما فراموش نکنیم که مردم شهر و منطقه نیز در سود این هزینه‌ها سهیم هستند.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: بخش صنعت و معدن با اختیاراتی که نظام به آن‌ها داده است در پرداخت حقوق دولتی مسئولند و این انتظار ما از شما است.

به گزارش ایلنا از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین علی توکلی درجمع مدیران و مهندسین مجتمع صنعتی معدنی گل گهر سیرجان درخصوص آرامش و امنیت حوزه صنعت و معدن اظهار داشت: اگر عده‌ای بخواهند امنیت و آرامش را سلب کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد و ما در حوزه قضایی موظفیم در چارچوب قانون از معادن حمایت کنیم.

نماینده عالی قوه قضاییه دراستان کرمان بیان داشت: در بخش معادن طبق قانون مقداری از هزینه‌ها صرف خود معدن می‌شود اما فراموش نکنیم که مردم شهر و منطقه نیز در سود این هزینه‌ها سهیم هستند.

وی افزود: بخش صنعت و معدن با اختیاراتی که نظام به آن‌ها داده است در پرداخت حقوق دولتی مسئولند و این انتظار ما از شما ا توسعه استان کرمان مهم‌ترین هدف ماست و این در سایه حسن ظن چه در کار و چه در زندگی می‌سر می‌شود که متأسفانه در کشور حسن ظن در حال کاهش است و مانع بزرگی برای اتحاد و همبستگی و پیشرفت است ست.

حجت الاسلام توکلی پس از بازدید از مجتمع صنعتی گل گهر ابراز داشت: از روند کار و بازدیدی که صورت گرفت خرسندم و امیدوارم در آینده شاهد توسعه و پیشرفت روزافزون همه واحدهای اقتصادی و صنعتی کشور به خصوص گل گهر باشیم.

این مقام قضایی گفت: کارهای بزرگی که در مجموعه گل گهر صورت گرفته، اراده‌ای بس قوی می‌خواهد که بدون داشتن جرأت و جسارت امکان پذیرنیست.

وی گفت: معتقدم تنها راه پیشرفت اقتصادی در وضعیت کنونی بخش صنعت و معدن است که متصدی و متولیان آن انسانهایی از جنس خدا هستند پس بکوشید برای خوب و درست زندگی کردن.

حجت الاسلام توکلی دربخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی تصریح کرد: آرامش روحی و روانی افراد در این است که جایگاه و رابطه خود را با خدا و مردم بدانند.

وی ادامه داد: هرکس این روحیه را داشته باشد شادابی و آرامش را به دست آورده است اما اگر ندانیم کجای این دنیا و این حوادثتلخ و شیرین و خوب و بد قرار داریم آرامش از دست می‌رود و محدودیت پیدا می‌کنیم و راه پیشرفت مسدود می‌شود.

حجت الاسلام توکلی با اشاره به فرازهایی ازدعاهای امام سجاد(ع) که می‌فرماید خدایا از تنبلی و سستی و از اندوه، ترس، بخل، غفلت، قساوت قلب ‌و هر مصیبتی و همه گناهان ظاهری و باطنی به تو پناه می‌برم، گفت: یکی از علل عقب ماندگی و پیشرفت نکردن، سستی، ‌تنبلی، غم و غصه بی‌مبناست که انسان را زمین گیر می‌کند ترس و حسادت بزرگ‌ترین آفت زندگی است باید بکوشیم این موانع را از سر راه برداریم اما نباید ارتباط با گذشته را قطع کنیم زیرا فراموشی گذشته، انسان را پرتوقع می‌کند.

وی اظهارداشت: ‌‌ همان گونه که غنا و ثروت ممکن است باعثبی‌دینی شود، فقر و تنگدستی هم انسان را بی‌ایمان می‌کند ما بایستی خضوع و خشوع داشته باشیم.

حجت الاسلام توکلی بابیان اینکه خداوند توانا اگر چیزی را بخشید پس نمی‌گیرد الا با ناسپاسی، گفت: پروردگار این زمین پربار را برای ما بندگانش وقف کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز