خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:

فرهنگ؛ جهت دهنده تلاش‌های افراد

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۵۱۹

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهارداشت: دادگستری نیز مانند سایر ادارات نیازمند برنامه‌های فرهنگی است. زیرا فرهنگ، جهت دهنده و روان کننده تلاش‌های افراد است.

حجت الاسلام و المسلمین علی توکلی بیان کرد: از آنجا که کار قضایی و حقوقی، خشک و خسته کننده است، اقدامات فرهنگی از جمله مطالعه، ورزش، اردو، تفریح و مسابقات جهت دار می تواند خلاءهای ناشی از این خستگی را پر کند. کما اینکه خودم اگر مطالعات غیر حقوقی نداشته باشم، بسیار کسل و خسته خواهم بود.

به گزارش ایلنا از کرمان, وی با اشاره به افزایش روز افزون جرایم ناشی از پیشرفت‌های تکنولوژی درباره مسایل جدیدی که در جامعه رخ داده و کمبودهای قوانین موجود در این زمینه ها، عنوان کرد: جرایم اینترنتی مصداق این موضوع هستند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه نمی توانیم از تکنولوژی روز استفاده نکنیم، نباید تسلیم آثار منفی و مخرب آن شویم.

حجت الاسلام و المسلین توکلی افزود: افرادی که معتقدند نمی توانیم از دنیا عقب بمانیم، در مجموع حرف خوبی است ولی برای در امان ماندن و واکسینه شدن در برابر تشعشعات منفی آن چه باید کرد؟

وی با اشاره به استفاده نادرست بسیاری از افراد از فضای مجازی، عنوان کرد: این فضا در برخی موارد به حیاط خلوتی برای افسردگان و اهل عقده شده تا رفیقی پیدا کرده و از تنهایی به درآیند و لحظاتی آرام باشند.

وی یادآور شد: در حوزه فضای مجازی و جرایم اینترنتی مشکل قانونی نداریم، بویژه اینکه آیین دادرسی به این نوع جرایم در حال تصویب و ابلاغ است و در عین حال، معتقدیم که باید این فضا از سوی مسوولان مدیریت شود که امری شرعی، عقلی، عرفی و بین المللی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: اگر مردم همانگونه که وسایل و منازل خود را توسط متخصص کنترل و مراقبت می کنند، اقدامات، افعال و معاهدات خود را نیز نزد حقوقدانان کنترل کنند، کمتر دچار خسارت می شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه مردم هنوز به این باور نرسیده اند که معاملات آنها باید طبق ضابطه و قانون باشد و ریشه عمده پرونده های محاکم حقوقی نیز به دلیل همین عدم باور است.

وی تاکید کرد: رسانه ها باید بخشی از تلاش خود را به آموزشهای حقوقی اختصاص دهند، امامان جمعه و جماعات و اساتید و دبیران دانشگاه ها و مدارس نیز باید الفبای حقوقی را دانسته و آنها را به مردم انتقال دهند.

- -

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز