خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان:

طرح جامع کنترل آب تهیه می شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۷۶۲

باید با یک عزم ملی و استانی طرح جامع کنترل آب را در استان اجرایی کنیم، در ماه آینده عملیات انتقال آب از خلیج فارس به کرمان آغاز می‌شود و این آب تنها برای شرب و مصارف صنعت استفاده می‌شود

استاندار کرمان در همایش تجلیل از کشاورزان نمونه استان گفت: باید ۶ میلیارد متر مکعب آبی که در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، توسط مدیران و با کمک کشاورزان استان مدیریت شود.

به گزارش ایلنا از کرمان رزم‌حسینی افزود: کشاورزان برای کشاورزی آب ارزان استفاده می‌کنند در مقابل کشاورزان کشورهای پیشرفته آب گران برای کشاورزی مصرف می‌کنند و از لحاظ اقتصادی، کشاورزی ما نسبت به کشورهای پیشرفته صرفه اقتصادی ندارد.

وی تصریح کرد: جیرفت روستاهایی وجود دارند که بر اثر کمبود آب نخلستان‌های خرما و کشاورزی آن نابود شده و روستاها بر اثر بی‌آبی تخلیه می‌شوند در استان کرمان یک‌هزار روستا آب آشامیدنی ندارند و این در حالی است که در پنج کیلومتری این روستاها کشاورزان برای کشاورزی از آب غرقابی بی‌رویه استفاده می‌کنند.

استاندار کرمان تاکید کرد: باید هر چه زودتر آیین‌نامه مدیریت کنترل آب نوشته شود و کشاوزران هم باید از حفر چاه‌های غیرمجاز جلوگیری کنند

وی گفت: باید با یک عزم ملی و استانی طرح جامع کنترل آب را در استان کرمان بنویسیم و اجرایی کنیم و این امکانپذیر است و مجوزهایی که لازم باشد را در این زمینه می‌گیریم.

استاندار کرماناظهر داشت: ما در استان با کمبود و بحران آب مواجه هستیم و تنها این مشکل اختصاص به این استان ندارد، بلکه کشور هم درگیر آن است.

رزم‌حسینی عنوان کرد: باید آیین‌نامه کنترل کیفیت و بهینه‌سازی آب را به کمک مردم تهیه کنیم و انجام دهیم و کشاورزان باید خودشان در این زمینه کمک کنند.

استاندار کرمان بیان کرد: با پنج درصد صرفه‌جویی مشکل آب شرب استان حل می‌شود و ما در درازمدت انتقال آب را از جاهای دیگر انجام می‌دهیم.

رزم‌حسینی گفت: در ماه آینده عملیات انتقال آب از خلیج فارس به کرمان آغاز می‌شود و این آب تنها برای شرب و مصارف صنعت استفاده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز