خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته آموزش مهارتی و فنی و حرفه‌ای مجلس شورای اسلامی

راه تحقق اقتصاد مقاومتی آموزش‌های مهارتی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۶۱۷

رئیس کمیته آموزش مهارتی و فنی و حرفه‌ای مجلس، آموزش‌های مهارتی را، راه تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

منظری توکلی در بازدید از مجتمع مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کرمان با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی در کاهش بیکاری گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب بهترین راه تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه و ارتقای این آموزش هاست.

به گزارش ایلنا ازکرمان وی با اشاره به مشکل بیکاری در جامعه تصریح کرد: امروز جوانان زیادی در جامعه از بیکاری رنج می‌برند و این در حالی است که با گسترش آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه ای این مشکل قابل حل است.

وی اظهار داشت: دیگر نباید نگاه ما به دولت باشد و منتظر باشیم تا دولت به تنهایی ایجاد اشتغال کند بلکه هر فرد در جامعه باید خود یک کارآفرین باشد و بتواند برای خود و جمعی دیگر ایجاد شغل پایدار کند.

وی آموزش های مهارتی را نیاز امروز جامعه عنوان کرد و افزود: امروز صنایع و کارخانجات و در کنار آن جامعه به اینگونه شغل‌های مهارتی نیاز دارد و باید تلاش کنیم تا مفهوم کار از پشت میز نشینی و کارهای اداری به شغل های مهارتی و فنی تغییر کند.

وی ایجاد کمیته آموزش مهارتی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را فرصتی برای ارتقای کمی و کیفی این آموزش‌ها در کشور عنوان کرد و گفت: نظام جامع مهارت و فناوری بعنوان مهمترین راهکار در این جهت در حال پیگیری است و امیدواریم تا پایان تابستان اجرایی شود.

نماینده بافت، ارزوئیه و رابر در مجلس شورای اسلامی کاهش بودجه، بلاتکلیفی مربیان حق التدریس، ساعت زیاد موظفی آموزش مربیان در مقایسه با دانشگاهها و مدارس، فرسودگی مراکز و دستگاهها و پایین بودن حقوق کارکنان را از مهمترین مشکلات احصا شده آموزش فنی و حرفه ای ذکر کرد.

وی بر تلاش برای حل این مشکلات در کمیته آموزش مهارتی و فنی و حرفه‌ای مجلس تاکید کرد و افزود: حل این مشکلات باعثرونق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کیفی شدن آن ‌ها می‌شود.

در این بازدید مهدی ابراهیمی نژاد مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان نیز با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مکمل آموزش‌های دانشگاهی و تئوری است، گفت: اجرای آموزش های مهارتی منجر به اشتغال، با وجود کاهش شدید بودجه با استفاده از همکاری سایر دستگاه‌ها مانند کمیته امداد ادامه یافته است.

وی مساله کاهش بودجه را باعثآسیب و لطمه به مهارت آموزی در کشور بخصوص اقشار محروم عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی و تحریم غرب علیه ملت ما باید با همه امکانات در جهت توسعه مهارت آموزی در کشور تلاش کنیم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز