خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان خبر داد:

مشارکت دوجانبه در تولید برنامه‌های فرهنگی و هنری

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۶۱۴

کانون پرورش فکری نیز مفاهیم تربیتی را با استفاده از شیوه‌های جذاب و خلاقانه به کودکان و نوجوانان منتقل می‌کند و پیوند بین کانون و صداوسیما می‌تواند باعثارتقاء سطح کیفی برنامه‌های تولیدی برای این قشر از مخاطبان باشد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و صدا و سیمای مرکز کرمان برای مشارکت دوجانبه در تولید برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه کودکان و نوجوانان تفاهم نامه امضا کردند.
به گزارش ایلنا از کرمان مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: هدف و رسالت اصلی کانون پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان براساس نظام تعلیم و تربیت اسلامی است و همکاری و مشارکت برای تولید برنامه‌های با کیفیت برای نسلی که آینده ساز ایران اسلامی خواهد بود گام موثری برای رسیدن به این هدف است.
گنجعلیخانی طی نشستی با معاون سیما و مدیر گروه تولید برنامه‌های کودک صدا و سیمای مرکز کرمان با بیان اینکه دو نهاد فرهنگی کانون پرورش فکری و صدا و سیما از یک خانواده هستند افزود: برند کانون را یک برند معتبر، جهانی و مورد اعتماد خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: مربیان و کار‌شناسان سه حوزه فرهنگی، هنری و ادبی کانون از توان و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و استفاده از این توان و دیدگاه‌های خلاقانه آن‌ها می‌تواند در تنوع بخشی و نوگرایی برنامه‌های تولیدی صدا و سیما به عنوان یک رسانه ملی و شناخته شده در بین خانواده‌ها، بسیار کاربردی و مفید باشد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر اینکه صدا و سیما با شیوه‌ای هنرمندانه و غیر مستقیم مُبلغ اهداف انقلاب و اسلام است، اذعان داشت: کانون پرورش فکری نیز مفاهیم تربیتی را با استفاده از شیوه‌های جذاب و خلاقانه به کودکان و نوجوانان منتقل می‌کند و پیوند بین کانون و صداوسیما می‌تواند باعثارتقاء سطح کیفی برنامه‌های تولیدی برای این قشر از مخاطبان باشد.
در ادامه این نشست، نجم الدینی معاون سیمای کرمان با بیان اینکه هدف برنامه سازان این است که برنامه‌هایی با کیفیت برای کودکان و نوجوانان تولید شود تا بتوانیم نسلی خلاق و با نشاط را برای آینده کشور پرورش دهیم افزود: برای رسیدن به این هدف بایستی تحولی در حوزه کودک و نوجوان اتفاق بیافتد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان متولی اصلی این حوزه می‌تواند در بخش محتوایی برنامه‌ها با صدا و سیما مشارکت و همکاری بیشتری داشته باشد.
وی با بیان اینکه برای تولید برنامه‌های جذاب و مخاطب پسند بایستی به نیازهای روز کودکان توجه شود یادآور شد: نهادهای فرهنگی نیز بایستی در این مسیر با قشر کودک و نوجوان جامعه همگام و همراه باشند.
معاون سیمای مرکز کرمان گفت: در بازدید از بخش‌های مختلف کانون شاهد این بودیم که بسیاری از فعالیت‌های انجام شده قابلیت تبدیل به یک طرح تلویزیونی را دارد، چرا که با نیاز مخاطب همخوان است.
مولایی مدیرگروه تولید کودک صداوسیمای کرمان نیز با بیان اینکه تلاش ما حفظ و اشاعه آداب و رسوم فرهنگ بومی و محلی در بین نسل جوان جامعه است گفت: تخصص و توان مجموعه کانون می‌تواند در پیشبرد این هدف مؤثر باشد.
مولایی افزود: از سوی دیگر استفاده از توانمندی‌های رسانه ملی می‌تواند در فراگیر کردن فعالیت‌های کانون در بین خانواده‌ها تاثیرگذار باشد.
بر اساس این گزارش، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اجرای برنامه‌های قصه گویی و مشاعره کودکان و نوجوانان توسط مربیان کانون و مشارکت صدا و سیما در برگزاری ویژه برنامه‌های کانون پرورش فکری از جمله مفاد این تفاهم نامه بود.
نشست مدیرکل و کار‌شناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و گروه تولید صدا و سیما کرمان در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز