خبرگزاری کار ایران

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جیرفت

چاه شماره ۴ آبیاری جیرفت وارد مدار تولید شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۱۲۶

چاه شماره چهار آبیاری جیرفت با اعتبار ۳ میلیارد ریال که با مساعدت ویژه معاونت بهره‎برداری آبفای استان کرمان تجهیز شده است وارد مدار تولید شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری شهرستان جیرفت گفت: کمبود آب در شهرستان جیرفت به نحوی است که اگر چاه‎های دیگری وارد مدار نشود در تابستان سال جاری در زمینه آب شرب دچار مشکل می‎شدیم به همین دلیل این چاه وارد مدار شد.

به گزارش ایلنا از کرمان سنجری دبی تضمین شده این چاه را ۲۷ لیتر در ثانیه دانست و بیان کرد: پیش‎بینی می‎شود، شب هنگام که میزان مصرف آب در شهر به حد قابل توجهی کاهش پیدا می‎کند، اثر مثبتی در تأمین آب شهر داشته باشد.

سنجری افزود: حدود ۳ میلیارد ریال اعتبار خط انتقال ۴۰۰ متر این کار در سال جاری است که با توجه به شعار سال توسط مقام معظم رهبری این مدیریت جهادی را با همکاری امور آب و فاضلاب شهری جیرفت اجرا کردیم.

وی خاطرنشان کرد: این چاه آب بخش قدیمی شهر، مناطق کهوروئیه و کلرود که بخش بزرگی از شهر جدید جیرفت است و روستاهایی که به شهر جیرفت متصل شده را تأمین می‎کند.

سنجری عنوان کرد: پیش‎بینی می‎شود، بخش کوچک کمبود آب در شهرستان جیرفت را که ۱۲۰ لیتر در ثانیه است، این چاه تأمین کند، اما برای بخش‎های دیگر آن باید چاره‎اندیشی شود.

وی تصری ح کرد: اگر در پنج سال آینده تخصیص آب از سد را نتوانیم برای جیرفت بگیریم یا از طریق شیرین‎سازی آب از دریای عمان آب وارد نشود با مشکل آب شرب مواجه می‎شویم.

سنجری عنوان کرد: از سوی دیگر سال‎های زیادی از عمر مفید لوله‎هایی که شبکه توزیع را تشکیل می‎دهد، می‎گذرد، زیرا حدود ۳۰۰ کیلومتر از این شبکه فرسوده است که حدود ۱۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا طی سه یا چهار سال آینده بازسازی شود.

وی افزود: آب تولیدی از طریق ۴۰۰ متر لوله با قطر ۲۰۰ و از نوع آزبست به خط انتقال مخازن نارجوئیه و رهجرد متصل می‎شود تا مردم بخش قدیمی شهر و مناطق کهوروئیه و کلرود از آب تولیدی بهره‎مند ‎شوند.

سنجری گفت: سرمایه‎گذاری انجام شده در این پروژه بیش از ۳ میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات عمرانی تأمین شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری شهرستان جیرفت یاد آورشد: با توجه به اینکه دبی چاه‎های آب آشامیدنی با افت شدید مواجه شدند، انتظار می‎رود که شهروندان جیرفتی در مصرف بهینه آب دقت لازم را مبذول دارند.

وی عنوان کرد: همچنین از مردم تقاضا می‎شود تا در توزیع عادلانه آب به متقاضیان جدید مدیریت امور آب و فاضلاب شهری را یاری دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز