خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی شرکت گاز استان کرمان:

روابط عمومی، ابزار بسیار قوی ارتباط با جوامع بین المللی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۹۲۷

روابط عمومی، مدیریت و ابزار بسیار قوی برای برقراری ارتباط با مردم و جوامع بین المللی به شمار می رود.

عظیمی از روابط عمومی به عنوان هنر هشتم و دست آورد قرن بیستم یاد کرد و افزود: با وجود اینکه روابط عمومی نسبت به سایر علوم علم جدیدی است، اما توانسته رده‌های عالی علمی و آزمون و خطا را به سرعت طی کرده و در سازمان ها و موسسات به عنوان وزنه ای قوی و انکار ناپذیر جا باز کند.

به گزارش ایلنا از کرمان وی درباره تفاوت های بین روابط عمومی سنتی و نوین نیز عنوان کرد: یکی از مزیت های اصلی روابط عمومی الکترونیک، تعاملی بودن آن است و کارگزاران روابط عمومی می‌ توانند از طریق تریبون های آزاد با همکاران خود در سراسر جهان تعامل داشته باشند و اینترنت این تعامل را آسان تر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در فرم سنتی روابط عمومی، انتقال اطلاعات به طور ناقص صورت می گیرد و هزینه های زیادی صرف اشتباهات می شود و به اعتقاد دکتر مارلو، این اشتباهات و افزایش هزینه ها سبب شده تا کارگزاران روابط عمومی به استفاده از خدمات فناوری اطلاعات به ویژه روابط عمومی الکترونیک گرایش بیشتری پیدا کنند.

عظیمی با اشاره به اینکه از روابط عمومی الکترونیک می توان برای توسعه طرح های موجود روابط عمومی استفاده کرد که باعثتوسعه فعالیت های سنتی آن نیز می شود، اظهارداشت: روابط عمومی الکترونیک، رابطه موجود بین متخصصان روابط عمومی و روزنامه نگاران را تغییر داده و این امر نشانگر این است که روابط عمومی از پوسته یک شغل رابطه ای صرف خارج خواهد شد و به جایگاه شایسته و بایسته خود دست می یابد.

عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی شرکت گاز یادآور شد: روابط عمومی الکترونیک یک چرخه خبری ۲۴ ساعته به وجود آورده است و مخاطبان یک سازمان در هر زمان و مکان که اراده کنند، می توانند به مطالب مورد دلخواه خود دست پیدا کنند و در واقع، روابط عمومی الکترونیک محدودیت های موجود را از بین برده است.

وی در ادامه تشکیل انجمن روابط عمومی را یک ایده و فکر بسیار نو و جدید دانست و گفت: تاکنون اقدامات شایسته و باارزشی توسط این انجمن انجام شده و جای امید است که این انجمن با حرکت نو به پیش برود که بتواند در جهت اعتلای فرهنگ دینی و اسلامی و پیشبرد اهداف دولت قدم بردارد.

عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی شرکت گاز برگزاری دوره های آموزشی با همکاری انجمن روابط عمومی استان کرمان را یکی از اقدامات بسیار عالی و پر بازده این انجمن ذکر کرد و افزود: همه ما باید توجه داشته باشیم که روابط‌عمومی و مخصوصا روابط عمومی الکترونیک یک فن برتر و مدرن است که در اختیار کارگزاران روابط عمومی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سایر کشورها بیش از ۹۵ درصد کارگزاران روابط عمومی متصل به اینترنت هستند و بخش اعظم فعالیت های آنها از طریق اینترنت صورت می گیرد، عنوان کرد: به همکاران خود در روابط عمومی ها و خبرنگاران و اصحاب رسانه و خبر پیشنهاد می کنم در به کارگیری فعالیت های اینترنتی خود تلاش بیشتری انجام دهند.

عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی استان کرمان، اظهارداشت: با به کار گیری و استفاده از بخش های خصوصی، در زمینه تولید خبر، گزارش، فیلم و عکس و نظر سنجی ضمن استفاده از تجربه ها و ایده های جدید،

توان عملیاتی واحد افزایش یافته و مطمئنا نتایج و بازخورد های مناسبی نیز کسب می شود که باعثتوانمندی سیستم نیز خواهد شد.

عظیمی خاطرنشان کرد: امروزه از دانش و هنر روابط عمومی به عنوان یک نهاد شبه مدنی برای تسهیل ارتباطات دو طرفه بین دولت و آحاد مردم یاد می شود و با پیچیده تر شدن نظام اجتماعی بر ضرورت گسترش و توسعه این علم و حرفه جدید بیش از پیش اتفاق نظر حاصل می شود.

وی تاکید کرد: امروزه کمتر نهاد یا سازمانی خود را بی نیاز از تشکیلات روابط عمومی می بیند و این در حالی است که در کشورهایی مانند کشور ما که اصطلاحا با عنوان کشورهای در حال گذار تعریف می شوند، نقش ها و وظایف نهادهای سنتی کمرنگ تر می شود و به اعتبار آن تقسیم کار بیشتری در جامعه پیش می آید.

عظیمی، کسب عنوان روابط عمومی برتر در سطح استان طی دو سال متوالی و عنوان چهارمین روابط عمومی برتر سطح صنعت گاز کشور و کارمند نمونه شرکت ملی گاز ایران در سال ۱۳۹۲ را از جمله موفقیت های سال گذشته خود در عرصه روابط عمومی ذکر کرد.

وی در ادامه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه " سلامت محیط های کاری با تبلیغات اسلامی و فعالیت صحیح تامین و تضمین خواهد شد "، اشاره کرد و افزود: بالاترین افتخار در این عرصه خاکی خدمت به مردم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز