خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان کرمان:

عزت نفس حلقه مفقوده بسیاری از رفتارهای ضد اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۳۹۰

اولین الگو برای دانش آموزان در مدارس، خود مشاورین هستند، عزت نفس حلقه مفقوده ی بسیاری از رفتارهای ضد اجتماعی است

ایلنا: رییس کل دادگستری استان کرمان در همایش مشاوران و مدرسین آموزش خانواده با بیان این مطلب که؛ اولین الگو برای دانش آموزان در مدارس، خود مشاورین هستند، گفت: عزت نفس حلقه مفقوده ی بسیاری از رفتارهای ضد اجتماعی است.

به گزارش " ایلنا " ازکرمان وی افزود: دانش آموزان باید با راهنمایی و هدایت مشاوران، رفتار های اجتماعی را بشناسند و آنها را در زندگی اجتماعی خود به کار ببرند، چنانچه این رسم محقق نشود دچار پرخاشگری می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین علی توکلی گفت: دانش اموزان در یک مرحله ازرشد، رفتار هایی از خود بروز می دهند که والدین باید مراقب این رفتار ها باشند.

حجت الاسلام والمسلمین توکلی به عزت نفس در افراد اشاره کرد و افزود: عزت نفس مجموعه رفتارهای اجتماعی و یک حلقه مفقوده است که بسیاری از ناسازگاری ها را برطرف می کند.

وی تصریح کرد: عزت نفس یعنی؛ اینکه فرد احساس ارزشمندی کند لذا باید با دانش آموزان طوری برخورد نمود که آنها احساس کنند وجود شان و کار هایشان مفید است که اگر چنین شود، قطعا " رفتار غیر اخلاقی نخواهند داشت.

این مقام قضایی بیان داشت: در به و جود آوردن عزت نفس در افراد، علاوه بر معلمان و مشاوران، خا نوادها در درجه اول نقش مهم و کلیدی دارند.

رییس کل دادگستری استان اظهار داشت: دانش آموزان در دوران فرا گیری تعلیم و تربیت، نیاز مند الگو هایی هستند که باید الگوهای انسانی، فلسفی و عملیاتی را به انها ارایه داد.

وی افزود: جوانان و نوجوانان به واسطه حس کنجکاوی در زندگی خود، به دنبال تجربه ی بسیاری از کارها و رفتارها هستند که باید مدرسه و خانواده به کمک برنامه های مشاوره اورا هدایت نمایند.

رییس شورای قضایی استان با بیان این مطلب که اگر در خانواده پایه درست گذاشته شود، مشکلات فرزندان کم خواهد شد گفت: رفتار هایی که امروز پدران و مادران از خود بروز می دهند، قطعا " در رفتار فرزندان آنها نهادینه می شود وآن را در آینده از خود بروز می دهند.

وی خاطر نشان ساخت: مشاوران باید سنگ صبور دانش اموزان باشند و ارتباط مستمر با والدین دانش اموزان حتی به صورت تلفنی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین توکلی تاکید کرد: مشاوران باید اعتقادات مذهبی دانش اموزان را ارتقا دهندتا کمتر تسلیم وسوسه های شیطانی شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز