خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب کرمان

مراقبتهای پس از خروج معتادین جدی گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۰۰

گروه های درمانگر و مدیران مراکز ترک اعتیاد اجباری و قضات دادسرا، وظایف مقرر در آیین نامه ریاست قوه قضاییه را بخوبی عمل نموده و مراقبتهای بعد از خروج معتادین را جدی بگیرند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: تدابیر مراقبتی و کنترلی دوازده گانه ماده ۲ آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده ۱۶ اصلاحی قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب ریاست قوه قضاییه چرخه مبارزه با اعتیاد و درمان و کاهش آسیب معتادین به مواد مخدر و روان گردان را تکمیل می‌کند.

به گزارش ایلنا از کرمان وی افزود: چنانچه گروه درمانگر و مدیران مراکز ترک اعتیاد اجباری و قضات دادسرا بخوبی در وظایف مقرر در آیین نامه عمل نمایند و مراقبتهای بعد از خروج مورد نظر ریاست قوه قضاییه که در آیین نامه آمده است توسط دستگاه‌های عضو ستاد و متولی امر مقابله با اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر عملیاتی گردد سایر تلاش‌ها به ثمر خواهد نشست.

این مقام قضایی اظهار داشت: می‌توان امیدوار بود که در آینده در مسیر کاهش آمار تعداد معتادین قرار گرفته و آسیبهای اجتماعی ناشی از اعتیاد به مواد مخدر به میزان قابل توجهی تقلیل خواهند یافت.

موحد تصریح کرد: این مهم وقتی دست یافتنی است که شخص معتاد به مواد مخدر یا روان گردان متقاعد شود که تکالیفی که براساس آیین نامه و دستورات قضایی برای او تعیین شود را باید اطاعت و اجرا نماید و دستگاه متولی نیز با قضات همکاری و دستور قضایی درمورد مراقبت بعد از خروج را درمورد معتاد عمل کنند.

وی خاطر نشان کرد: مرکز ترک اعتیاد اجباری موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر مردان در کرمان از تاریخ ۲۰ اسفند سال ۱۳۹۰ تأسیس شده و تاکنون ۱۹۰۰ نفر معتاد پذیرش و ۱۶۲۳ نفر پس از گذرندان دوران درمان و کاهش آسیب از این مرکز ترخیص شده‌اند عملکرد موفقی داشته لیکن بلحاظ اینکه پس از خروج این معتادین از مرکز مراقبت وکنترلی بر رفتار مددجویان نبوده در برخی مقاطع ۰۳۵/۰ بازگشت مجدد معتادین به مرکز را داشتیم که زحمات و هزینه‌های صورت گرفته راجع به این افراد به هدر رفته است و به اعتقاد تمامی دست اندرکاران و متخصصان تاکنون چرخه درمانی ناقص و غیر موفق بوده تنها مراقبت‌های بعد از خروج این آیین نامه و ایجاد زمینه اشتغال و پذیرش معتادین در خانواده و جامعه اقدامات را می‌تواند به ثمر بنشاند و اهداف را تامین نماید.

دادستان کرمان گفت: آیین نامه جدید التصویب ریاست قوه قضاییه در این مورد راهگشاست و هماهنگی و اهتمام جدی برای اجرای این آیین نامه لازم است و علاوه بر این در استان کرمان ایجاد مرکز مشابهی برای زنان معتاد پرخطر با ظرفیت حداقل دویست نفر ضرورت دارد که متاسفانه در این مورد اقدام جدی صورت نگرفته و هم اکنون جامعه از طرف این افراد مورد تهدید است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز