خبرگزاری کار ایران

فرماندار بم:

توفیق خدمت به عزاداری امام حسین یک افتخار بزرگ است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۲۱

مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی بم به عنوان نمادی ارزشمند و معنوی برای شناساندن هرچه بیشتر این شهرستان همواره بر سر زبان‌ها است به طوریکه ثبت معنوی این مراسم در فهرست آثار ملی کشور بیانگر این موضوع است.

ایلنا: عزاداری تاسوعا و عاشورای مردم بم الگویی برای سایر شهرستان‌هاست، مراسم عزاداری با شکوه مردم بم در این ایام نه تنها باعثافتخار استان و کشور بلکه الگویی برای سایر شهرستان‌هاست.

فرماندار بم گفت: هماهنگی، اخلاص، برنامه ریزی و همدلی مردم و مسئولین و هیئت‌های مذهبی این شهرستان از عوامل مهم برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در بم است.

به گزارش ایلنا از بم زین الصالحین افزود:. مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی بم به عنوان نمادی ارزشمند و معنوی برای شناساندن هرچه بیشتر این شهرستان همواره بر سر زبان‌ها است به طوریکه ثبت معنوی این مراسم در فهرست آثار ملی کشور بیانگر این موضوع است.

وی اظهار داشت: عزاداری در شهرستان بم از قدمت زیادی برخوردار است که می‌توان قدمت هیئت‌های آن را به بیش از دو قرن بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای مراسم عزاداری دو هیئت فعالیت داشتند اما در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هیئت در این شهرستان وجود دارد که این هیئت‌ها در هر محله‌ای شکل گرفته و در مراسم‌های عزاداری ارادت خود را به هیئت‌ها نشان می‌دهند

فرماندار بم بیان کرد: تبیین هدف قیام عاشورای حسینی و ترویج فرهنگ ایثار وشهادشت باید مهم‌ترین هدف عزاداری سید الشهدا(ع) و شاعران و مداحان عاشورایی باشد پیوستن استان کرمان به جمع استان‌های بر‌تر کشور در زمینه برگزاری با شکوه عزاداری عاشورای حسینی حرتی ارزشمند و موثر خواند و از آمادگی شهرستان بم برای برگزاری مراسم عاشورای حسینی خبر داد.

وی افزود: عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی مردم بم به عنوان معرف و الگویی موفق از عزاداری جهان تشیع است.

وی در ادامه گفت: نظم و انظباط مزامین صحیح اشعار انتخابی مداحی دل نشین و انتخاب مکان مناسب برای گردهمایی عزاداران و عظمت مراسم به پخش زنده تصاویر تلویزیونی این مراسم با شکوه از ۱۸ شبکه داخلی و برون مرزی جمهوری اسلامی انجامید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز