خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان عنوان کرد؛

استفاده از ظرفیتهای اقلیمی و انرژی خورشیدی در برق رسانی به روستاهای کرمان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۷۶

درخصوص استفاده از انرژی تجدید پذیرتامین برق ۳ روستای سیرجان و تامین روشنایی معابر ورودی شهر با انرژی خورشیدی و استفاده از دوچرخه های برقی برای قرائت شهری که برای اولین بار در کشور انجام می شود

کرمان - ایلنا: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان با بیان اینکه از سال ۱۳۸۷ تاکنون به ۳۸۳ روستا با اعتباری معادل ۲۴۰ میلیارد ریال برق رسانی کرده ایم، گفت: به دلیل صعب العبور بودن مسیر شماری از روستاها و فاصله زیاد آنها از شبکه، امکان برق رسانی به آنها وجود نداشت که در این موارد برای استفاده از ظرفیتهای اقلیمی و انرژی خورشیدی برنامه ریزی شد.

به گزارش ایلنا از کرمان عبدالوحید مهدوی نیا در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخاب شهر سیرجان به عنوان شهر انرژی پاک اظهار داشت: تامین برق ۳ روستای سیرجان و تامین روشنایی معابر ورودی شهر با انرژی خورشیدی و استفاده از دوچرخه های برقی برای قرائت شهری که برای اولین بار در کشور انجام می شود مقدمات دریافت عنوان شهر انرژی پاک را برای سیرجان فراهم ساخت که با دریافت و اختصاص اعتبار بیشتر، در این زمینه تلاش های بیشتری صورت خواهد گرفت.

وی افزود: به عنوان یک شرکت پیشرو تاکنون ۶ روستا را به صورت فتوولتانیک برقدار کرده ایم و تا پایان سال هم ۱۹ روستا از این طریق برقدار خواهند شد. وی گفت: در صورت حل مشکل نقدینگی، امکان استفاده بیشتر از مزارع خورشیدی و بادی و سرمایه گذاری در این زمینه در استان وجود دارد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان تاکید کرد: در طرح کپرزدایی به دلیل افزایش زیربنای واحدهای مسکونی، میزان مصرف و هزینه آن افزایش یافت و در مواردی به افزایش انشعاب غیر مجاز هم منجر شد، آن هم در شرایطی که هزینه خدمات زیربنایی نظیر برق در اعتبارات این طرح دیده نشده بود و به همین دلیل امکان برق رسانی به بخشی از این واحدها نیز وجود نداشت. وی اذعان کرد: این مشکل در اجرای طرح های هادی روستایی هم دیده می شود که در شرایط محدودیت اعتبارات، به هدر رفتن منابع کشور می انجامد.

وی در مورد وضعیت حال حاضر تامین نیروی برق مسکن مهر جنوب استان هم گفت: در ابتدای فعالیت مسکن مهر مجموع این واحدها ۷ هزار و ۳۱ واحد به شرکت برق جنوب اعلام شد که با اختصاص ۵۶ میلیارد ریال به همه این واحدها برق رسانی شد اما در آمار جدید، تعداد واحدها ۱۶ هزار و ۱۵۷ مورد عنوان شده که به ۸ هزار و ۲۲۳ واحد از این تعداد، امکان برق رسانی وجود دارد و تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ مورد آن به خرید اشتراک اقدام کرده اند.

مهدوی نیا اظهار داشت: در مجموع ۸۴ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل برق رسانی این طرح در جنوب استان مورد نیاز است که با اختصاص ۱۲ میلیارد ریال آن از سوی استانداری کرمان و تامین ۱۲ میلیارد ریال توسط شرکت و نیز تکمیل خرید انشعاب از سوی مشترکین، این طرح به صورت کامل اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه استفاده از فناوری در خدمات رسانی، تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان از اولین شرکتهایی است که سند راهبردی فناوری اطلاعات خود را تدوین کرده و با ۱۵ شهرستان از شهرستانهای تحت پوشش خود از طرق فیبر نوری ارتباط دارد و با راه اندازی پورتال شرکت و استفاده از نرم افزار فروش و خدمات پس از فروش هم امکان ارائه خدمات شرکت از طریق ۲۰۰ دفتر خدمات پستی و پیشخوان دولت طرف قرار داد شرکت را فراهم خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز