خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه مطرح کرد:

برند حلال ظرفیتی برای توسعه صادرات مواد پروتئینی

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: شرایط آب و هوایی استان موجب شده کرمانشاه پتانسیل مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش صنایع غذایی داشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، رضا رحیمی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «توانمندی‌های صنایع غذایی» استان با اشاره به ظرفیت‌‎های بالای استان در صنایع غذایی و تبدیلی کشاورزی گفت: شرایط آب و هوایی استان و منابع آبی فراوان موجب شده تا استان پتانسیل مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش صنایع غذایی داشته باشد.
 
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه به برندهای غذایی اشاره کرد و افزود: امروزه یکی از برندهای مطرح جهان در حوزه صنایع غذایی برند "حلال" است که توانسته جایگاه مطلوبی را در دنیا به دست آورد. گردش مالی سالانه این برند 3700 میلیارد دلار بوده و در این میان سهم ایران تنها 25 صدم درصدی است.
 
این مدیر ارشد اقتصادی تصریح کرد: ایران یک درصد جمعیت دنیا و چند درصد جمعیت مسلمانان جهان را داراست و قطعاً با توجه به ظرفیت‌های موجود سهم کشور از این برند باید بیش از این‌ها باشد.
 
وی افزود: شرایط آب و هوایی استان، وجود برند حلال و نیروی جوان بیکار استان فرصت‌هایی است که نباید به این سادگی از دست بروند.
 
رحیمی به موضوع افزایش صادرات دام زنده اظهار کرد:  برای ارزش افزوده بیشتر باید زنده فروشی را متوقف کرده و دام‌ها را در استان ذبح، بسته‌بندی و سپس با برند حلال صادر کنیم.
 
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در ادامه به بحث قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سخت‌گیری‌های بسیاری در زمینه جلوگیری از قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی و محصولات غذایی می‌شود. انتظار می رود این سخت گیری‌ها در زمینه قاچاق کالاهای دیگر نیز اعمال شود، زیرا قاچاق هر نوع کالا به ضرر کشور تمام می‌شود.

کد خبر : ۴۱۹۵۴۹