خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه:

افکار غیرتوسعه‌گرای برخی مدیران به کرمانشاه لطمه زده است

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با انتقاد از عملکرد برخی مدیران این استان گفت: افکار غیرتوسعه‌ای برخی مدیران به استان کرمانشاه لطمه زده است.

به گزارش ایلنا به نقل از واحد خبر اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه، رضا رحیمی در نشست کار گروه تخصصی اقتصادی استان اظهار داشت: بازرگانی و خدمات از محورهای اصلی توسعه کرمانشاه محسوب می‌شود و برنامه‌ها و طرح‌های این حوزه با دقت توسط مدیریت ارشد استان دنبال می‌شود.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری یکی از مشکلات حوزه تجارت را ناکافی بودن نیروی انسانی توانمند در بخش دولتی و خصوصی دانست و گفت:  کشور از قوانین خوبی در حوزه تجارت و بازرگانی برخوردار است ولی متأسفانه برخی مدیران در زمینه بهره گیری از این قوانین در جهت ایجاد رونق تجاری ناتوان هستند.

این مدیر ارشد اقتصادی عنوان کرد: برخی استان‌ها با استفاده از همین قوانین موجود به بهبود فضای کسب و کار و افزایش اشتغال کمک کرده‌اند ولی ما همچنان با نرخ بالای بیکاری روبرو هستیم و این تأسف برنگیز است.

وی اظهار داشت: مدیران تلاشگر و خوشفکر در کرمانشاه کم شمار نیستند ولی متأسفانه طی این سال‌ها افکار غیرکاربردی و غیرتوسعه گرای برخی صدمات بسیاری به حوزه صادرات وارد کرده و تا این افکار اصلاح نشود شاهد بهبود چشمگیری در حوزه صادرات نخواهیم بود.

رحیمی در دنباله سخنانش کشور را در یک شرایط جنگ نابرابر اقتصادی دانست و در ادامه اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی جوانان ایرانی با جانفشانی و از خودگذشتی توانستند در عرصه‌های مختلف پیروزی های بسیاری را نصیب کشور کنند ولی اکنون که ما با یک جنگ تمام عیار همه جانبه و نابرابر اقتصادی روبرو هستیم برخی حاضر به گذشتن از منافع زودگذر خویش و تلاش جهادی برای توسعه کشور نیستند.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری همچنین توسعه خدمات الکترونیک را موجب تسهیل در فرایند تجاری دانست و گفت: با گسترش خدمات الکترونیک می‌توان کار اداری یک هفته‌ای را در 2 ساعت انجام داد و همچنین سرویس‌ها و خدمات الکترونیک می تواند فضای کسب و کار را بهبود ببخشد.

باید به دنبال دستیابی به بازارهای جدید باشیم

معاون استاندار همچنین دستیابی به بازارهای جدید را یکی از راهبردهای اصلی در حوزه سیاست های بازرگانی  برشمرد و خاطرنشان کرد: عراق تنها بازار هدف برای صادرات کالاهای کرمانشاهی نیست و باید به دنبال بازارهای جدید در منطقه و بقیه نقاط دنیا باشیم.

این مدیر ارشد اقتصادی سپس به تشریح سیاست های استان در حوزه ریلی پرداخت و گفت: در این عرصه مدیریت ارشد استان به دنبال اتصال راه آهن غرب به مرز خسروی است و همچنین اجرای طرح راه آهن شمال غرب کشور به جنوب غرب که از کرمانشاه می گذرد را نیز با جدیت دنبال می‌کند.

وی همچنین توسعه فرودگاه بین المللی کرمانشاه و راه اندازی فرودگاه قصرشیرین را از جمله اهداف حوزه حمل و نقل هوایی استان دانست.

ساختمان گمرک کرمانشاه به خارج از شهر منتقل می شود

رحیمی قرار گرفتن ساختمان گمرکات در بافت قدیمی و مرکزی شهر را یک معضل جدی در امر خدمات رسانی دانست و گفت: ساختمان مرکزی گمرک در یکی از شلوغ ترین جاهای شهر قرار دارد که این موضوع روند خدمات رسانی مطلوب را دچار اختلال کرده و باید برنامه انتقال این مجموعه به خارج از شهر هر چه زودتر اجرایی شود.

معاون استاندار با اشاره به اینکه تنها شهرک مشاغل کرمانشاه در چند دهه قبل احداث شده در ادامه افزود: طی این سال ها نتوانسته ایم یک شهرک مشاغل جدید ایجاد کنیم که این تأسف برانگیز است و در همین راستا ایجاد یک شهرک مشاغل بزرگ از جمله اهداف مدیریت ارشد استان در این حوزه است.
این مدیر ارشد اقتصادی همچنین از توسعه فروشگاه‌های بزرگ در سطح استان حمایت کرد و گفت: ایجاد فروشگاه های بزرگ می تواند به عرضه بهتر کالا کمک کرده و قیمت کالاهای عرضه شده را نیز کاهش دهد و این موضوع به سود شهروندان است.

این نشست به تشریح عملکرد کمیته های ذیل کارگروه تخصصی در تدوین برنامه ششم توسعه اختصاص داشت و در همین راستا برنامه های حوزه بازرگانی و خدمات ارایه شد و مورد بحث و بررسی کارشناسانه قرار گرفت.

کد خبر : ۴۱۷۱۲۲