خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه خبر داد:

توسعه گردشگری سلامت در دستور کار مدیران ارشد کرمانشاه

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: برای راه‌اندازی گردشگری سلامت بین استان‌های دیالی عراق و کرمانشاه باید با انعقاد تفاهمنامه و برگزاری نشست‌های تخصصی برخی از موانع موجود را برطرف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، مجتبی نیک کردار اظهار داشت: توسعه همکاری‌ها در زمینه گردشگری سلامت بین دو استان دیالی و کرمانشاه با یک برنامه‌ریزی مناسب قابل انجام است.

وی از آمادگی مسئولان دو طرف برای همکاری در این زمینه خبرداد و گفت: می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده کنیم و گردشگران حوزه سلامت در استان دیالی را جذب کنیم و برای اجرایی شده این امر نیازمند برخی هماهنگی‌ها هستیم.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه ادامه داد: مسافت کوتاه چند ساعته میان دو استان کرمانشاه و دیالی، استفاده از آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری استان کرمانشاه بدون نیاز به هزینه و ایجاد بستر و زیرساخت، از جمله مزیت‌هایی است که می‌تواند ایجاد گردشگری سلامت بین دو استان را سرعت بخشید.

این مدیر ارشد عمرانی افزود: موانع موجود در زمینه گردشگری سلامت را می‌توان با انعقاد تفاهمنامه و برگزاری نشست‌های کارشناسی برطرف کرد. رفع این موانع بسیار ارزشمند است به گونه‌ای که حتی اگر هفته‌ای 50 نفر گردشگر در این حوزه را جذب کنیم می‌توانیم شاهد یک شروع خوب در این عرصه باشیم.

نیک کردار یادآور شد: برای صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور عراق با دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط در استان جلسه‌ای تشکیل خواهیم داد تا در این زمینه به نیاز سنجی از بازار طرف عراقی بپردازیم.

کد خبر : ۴۱۵۸۲۸