خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا در آستانه سفر ریاست جمهوری به کرمانشاه؛

پیشنهاد تاسیس صندوق حمایت از کارآفرینان بجای بانک در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۶۹۳

پیشنهاد تاسیس صندوق حمایت از کارآفرینان بجای بانک در آستانه سفر دولت یازدهم به استان کرمانشاه می تواند در رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی در استان کارساز و راهگشا باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، بر کسی پوشیده نیست که در حال حاضر مهمترین  مشکل و چالش استان کرمانشاه معضل بیکاری است.

نرخ بیکاری بالای 23 درصد و کسب رتبه نخست بیکاری کشور خود گویای این حقیقت تلخ است که بسیاری از تبعات تلخ دیگر مانند کاهش نرخ ازدواج ، کاهش موالید، افزایش اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی و ... را به همراه دارد.

شکی نیست که یکی از راهکارهای عمده در کاهش نرخ بیکاری ارایه طرح‌های مختلف از سوی  کار آفرینان و افراد خلاق و صد البته حمایت مسئولان از این طرح‌هاست.

اگر اندکی تامل کنیم در خواهیم یافت که استان کرمانشاه علاوه بر ظرفیت‌های خدادادی از جمله 950 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت ، آب و هوای چهار فصل و وجود معادن گوناگون از نیروی انسانی توانمند و خلاق هم بهره مند است. این در حالیست که بسیاری از این افراد صاحب ایده برای رونق تولید ، توسعه استان و ایجاد اشتغال هستند اما به علت مشکل مالی و نداشتن سرمایه نمی‌توانند ایده های خود را به مرحله عمل و اجرا بگذارند.

بدیهی است اجرایی شدن ایده های خلاقانه و کارشناسی شده گامی بلند و قابل توجه در تحقق شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل است و رهبر معظم انقلاب هم بر راه اندازی واحدهای تولیدی از جمله واحدهای کوچک تاکید ویژه ای دارند.

از طرف دیگر با توجه به نرخ بالای تسهیلات بانکی برای احیاء و یا راه اندازی مراکز تولیدی و اجرا شدن طرحهای اشتغالزای جوانان که حتی این نرخ بالای سود تسهیلات و سپرده و جریمه تاخیر از سوی بانکها مورد انتقاد و اشکال برخی علماء هم قرار گرفته و همچنین دشواری و نفس گیر بودن مراحل اداری دریافت آن موجب شده که بسیاری از ایده ها و طرحهای کارشناسی شده جوانان هنوز روی کاغذ بماند و تعداد زیادی از واحدهای تولیدی نیز جرات استفاده از تسهیلات بانکی را نداشته باشند و این یعنی هدر رفتن فرصت ها و گسیخته تر شدن افسار بیکاری در جامعه.

حال با این شرایط پیشنهاد می شود تا یک صندوق یا موسسه مالی و اعتباری زیر نظر دولت و دستگاههای نظارتی ایجاد شده و با معرفی مناسب آن از سرمایه گذاران درخواست شود تا پول خود را در این مکان سرمایه گذاری کنند و مسئولان مربوطه طرحها و ایده های کارشناسی و تایید شده در راستای رونق تولید و اشتغال را به این صندوق معرفی کنند تا کار آفرینان با استفاده از این تسهیلات که در آن گیر و گرفت و اشکالات بانکی دیگر وجود ندارد طرحهای خود را به مرحله عمل و بازدهی برسانند که در اینصورت هم شاهد افزایش تولید ، کاهش بیکاری و توسعه استان و جامعه خواهیم بود و هم سرمایه گذاران علاوه بر سهیم بودن در اجر این کار بزرگ می توانند بنا بر توافقنامه صورت گرفته با کارآفرینان در سود طرحها و برنامه های آنان سهیم شوند.

با توجه به در پیش بودن سفر هیات دولت به استان کرمانشاه در ماه جاری امید می‌رود در صورت موافقت با این پیشنهاد، آنرا به هیات دولت به منظور تصویب و حمایت از آن تقدیم کرد آنهم در شرایطی که شنیده می‌شود طرح‌های جدید آنچنانی در استان به منظور ارایه به هیات دولت برای تصویب وجود ندارد.

گزارش : رسول مرادی؛ فعال رسانه ای

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز