خبرگزاری کار ایران

شرکت دانش بنیان پویا غرب؛

انحصار شکنی در تولید هادی با مغزی کامپوزیت

شرکت دانش بنیان پویا غرب توانست با تولید هادی با مغزی کامپوزیت که در صنعت برق کاربرد دارد انحصار آمریکا را در دنیا و در تولید این محصول بشکند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، مدیر عامل شرکت دانش بنیان پویا غرب شامگاه دیروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این شرکت توانست با استفاده از توان و دانش متخصصان داخلی در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل به این مهم دست یابد.

 «شهریار پرویزی» افزود: شرکت «پویا غرب» با باور داشتن و عمل کردن به شعار ما می‌توانیم هم اکنون این تکنولوژی را که پیشتر در اختیار و انحصار کشور آمریکا بود را بومی سازی کرده و صنعت برق را از واردات آن به داخل کشور بی‌نیاز کرد.

مدیرعامل شرکت پویا غرب ظرفیت انتقال و توان بیشتر، تلفات کمتر، استحکام بازآموزی، نیاز به استفاده از سازه‌های کمتر و سبک‌تر، ضریب انبساطی خطی پایین‌تر و طول عمر بیشتر هادی را برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های عمده هادی با مغزی کامپوزیت اعلام کرد.

پرویزی تاکید کرد: این محصول تازه تولید شده از قابلیت‌های دیگری هم مانند ۲۸درصد آلومینیوم بیشتر و دمای کمتر هادی در عبور یک جریان ثابت نسبت به هادی‌های مشابه ACSR، اس،‌ای، جی کاری بالا به دلیل ویژگی ضریب انبساطی خطی پایین‌تر کامپوزیت و آنیل بودن آلومینیوم و عدم تشکیل پیل گالوانیکی بر خلاف مغزی‌های فولادی ACSR برخوردار است.

براساس این گزارش، شرکت دانش بنیان پویا غرب در حال حاضر بزرگ‌ترین تولید کننده هادی‌های هوایی در آسیا به شمار می‌رود و سالانه حدود ۶۰ هزار تن محصول را روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی می‌کند.

کد خبر : ۳۸۴۱۱۱