خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش:

مشترکات بسیاری بین فرهنگ و زبان کردی و فارسی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۷۵۴

معاون وزیر آموزش و پرورش در کرمانشاه گفت: وجه اشتراک بسیار زیادی بین فرهنگ و زبان کردی و فارسی وجود دارد و کلمات زیادی بین این دو زبان مشترک است.

به گزارش خبرنگار ایلنا درکرمانشاه، صبح امروز با حضور دکتر رضایی معاون وزیر آموزش و پرورش، فضل الله رنجبر فرماندار شهرستان کرمانشاه، سلیمان محبی مدیرکل آموزش و پرورش استان و.... مراسم گرامیداشت هفته معلم در هنرستان صنایع شیمایی کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم، معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر جایگاه فرهنگ و زبان کردی در کشور اظهار کرد: زبان کردی و فارسی با هم قرابت‌های بی‌شماری دارند و می‌بینیم که کلماتی در بین این دو زبان بزرگ مشترک هستند همانند کلمه دار و برد که در هر دو فرهنگ و زبان به صورت مشترک استفاده می شود.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش و نقش آن در آینده کشور نیز اشاره داشت.

کمک 100 میلیاردی مردم کرمانشاه به آموزش و پرورش

در ادامه این مراسم، سلیمان محبی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار کرد: آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سالی که گذشت در بسیاری از حوزه های ورزشی و فرهنگی در کشور حائز رتبه های برتر شده است.

محبی عنوان کرد: در سال گذشته تیم فوتسال دختران آموزش و پرورش استان کرمانشاه درمقطع متوسطه توانست رتبه اول کشوری را از آن خود کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان داشت: همچنین دانش آموزان کرمانشاهی در مسابقات ورزشی که سال گذشته برگزار شد توانستند جایگاه هشتم را از آن خود کنند.

محبی در ادامه با اشاره به مشارکت خوب مردم کرمانشاه در امر کمک به این نهاد، گفت: مردم کرمانشاه در سال گذشته بیش از 100 میلیارد ریال به اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه کمک کرده‌اند که این رقم قابل توجهی است و نشان دهنده حس مشارکت مردم این خطه از ایران اسلامی دارد.

براساس این گزارش در این مراسم، برنامه‌های جانبی دیگری همانند اجرای سرود توسط گروه سرود دانش آموزان " کوزران"، رژه دانش آموزان پیشاهنگ و... برگزار شد.

گفتنی است که در پایان این مراسم از معلمان و دبیران نمونه و ممتاز ناحیه یک آموزش و پرورش کرمانشاه با اهدا هدایایی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز