خبرگزاری کار ایران

علیرغم اصرار شدید شورائیان بر رفتن شعبانی؛

"شهردار کرمانشاه" ماندنی شد

asdasd
کد خبر : ۳۵۶۳۰۱

هیات حل اختلاف استان کرمانشاه استیضاح شهردار کرمانشاه را غیرقانونی دانست و دکتر "عبدالرضا شعبانی" همچنان شهردار این کلانشهر باقی ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، نعمت اله منوچهری عضو شورای حل اختلاف استان کرمانشاه در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: تمامی اعضای شورای حل اختلاف کرمانشاه استیضاح عبدالرضا شعبانی، شهردار کنونی این شهر را توسط شورائیان غیرقانونی دانسته اند.

در این بین فضل الله رنجبر، فرماندار شهرستان کرمانشاه رای بر مغایرت این استیضاح صادر کرد که این امر باعث واکنش مخالفان ابقای شهردار در شورا و نیز برخی از رسانه‌های همسو با شورائیان مخالف ماندن شهردار شد و در بخش هایی از مطالب نشریه خود عمل فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه را به باد انتقاد گرفتند.

نعمت الله منوچهری نماینده پاوه و اورامانات درباره استیضاح شهردار کرمانشاه با اشاره به غیرقانونی بودن این عمل شورائیان، افزود: مدارک و قرائن نشان می دهد که در روند استیضاح عبدالرضا شعبانی، شهردار کنونی کرمانشاه اعمال غیرقانونی توسط شورائیان این شهر انجام گرفته است.

براساس این گزارش و آنچه که قانون تعیین کرده است، در صورتی که اعضای شورای شهر از عملکرد شهردار ناراضی بوده و قصد استیضاح وی را داشته باشند باید ابتدا تذکر کتبی و شفاهی به شهردار ارائه دهند، کاری که در این پروسه هرگز انجام نشد و رئیس کنونی شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز به این تخلف غیرقانونی اعضای کنونی شورای شهر کرمانشاه اعتراف کرد.

 این در حالی است که رئیس کنونی شورای اسلامی شهر کرمانشاه در نامه‌ای که به شورای حل اختلاف استان کرمانشاه نگاشته بود اعلام کرده که هیچ نامه کتبی و یا شفاهی دال بر تذکر به شهردار کرمانشاه ارائه‌نکرده است که همین نامه رئیس شورای‌شهر کرمانشاه، عملا پروسه استیضاح شهردار را منتفی کرد.

براساس این گزارش تمامی 5 نفر عضو شورای حل اختلاف استان کرمانشاه استیضاح شهردار کرمانشاه را غیرقانونی اعلام کردند و خواستار ابقای وی در سمت خود شدند.

منوچهری عضو شورای‌حل اختلاف استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه‌ شورائیان بر استیضاح شهردار فعلی کرمانشاه اصرار دارند، گفت: اعضای شورای شهر کرمانشاه باید از طریق راه‌های قانونی طرح استیضاح شهردار فعلی کرمانشاه را دنبال کنند و یک به یک بندهای قانون استیضاح را رعایت نمایند.

گفتنی است که شورای حل اختلاف استان کرمانشاه از استاندار، رئیس کل دادگستری استان، دو نفر از نمایندگان کنونی مجلس شورای اسلامی و یکی از نمایندگان شوراهای استان تشکیل شده است.

گزارش: غلامرضا مهرآیین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز