خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهر سازی استان کرمانشاه:

951 کیلومتر از راه های روستایی کرمانشاه ساماندهی شد

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۸۶۰

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: 951 کیلومتر از راه های روستایی در استان کرمانشاه در غالب 241 پروژه در هشت ماهه سالجاری ساماندهی شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه، مهندس بهادری با اشاره به ساماندهی 951 کیلومتر راه های روستایی در غالب 241 پروژه در 8 ماهه سالجاری، اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی تلاش کرده با ساماندهی و بهسازی راه‌های روستایی این استان به منظور دسترسی آسان ساکنین، با حداقل هزینه و اتلاف وقت به مراکز استان و شهرهای اطراف، در اجرای این سیاست گامی قابل قبول بردارد.

بهادری گفت: احداث و بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان پاوه مهاجرت معکوس 91 خانوار را در روستاهای گرمله، در جوانرود، محور حوری آباد در حالی که اهالی روستا میله کاملا مهاجرت کرده و روستا متروکه و خالی از سکنه شده بود، بازگشت 20 خانوار در آن اجاق‌های آبادی را روشن کرد.

وی افزود: در شهرستان صحنه روستای قشلاق شریف دهستان خدا بنده لو، روستای گیجی و کلکان نثار در دهستان حر که با افزایش 2 خانوار به 7 خانوار هر روز بازگشت صاحبان اصلی به زادگاه اصلی خود را در پی داشته، این روند باعث تشویق به بازگشت دیگر کوچ کنندگان شده است.

بهادری در ادامه، به افزایش 23 خانوار روستاهای سید یعقوب گهواره، آسیب تنوره و دره نیجه دالاهو اشاره کرد و گفت: این موج بازگشت به زادگاها، علاوه بر تاثیر چشمگیر بر کنترل جمعیت کلانشهرها توانسته انگیزه تولید (دامداری، کشاورزی، باغداری، صنایع دستی) را در روستاها چشم نواز کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در پایان تصریح کرد: با عنایت شخص استاندار و معاون عمرانی وی، در این روند بیش از پیش مهاجرت معکوس به روستاها می‌توان شاهد اجرای صنایع تبدیلی و ایجاد زیر ساخت های لازم  بمنظور رونق گردشگری در روستاهای استان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز