خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کرمانشاه

رحمت و دوستی حافظ زندگی همسران جوان است

امام جمعه کرمانشاه گفت: مودت، رحمت و دوستی حافظ زندگی همسران جوان است و این دوستی موجب ثبات روابط میان آنان می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علماء در مراسم جشن 300 نوعروس یتیم تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه که به مناسبت ولادت پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد (ص) با حضور علما، روحانیون و جمعی از مدیران دستگاه های اجرای استان برگزار شد، اظهار کرد: ازدواج سنت پیغمبر است و اگر کسی این سنت را حفظ کند ثلث ایمان خود را حفظ کرده است.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه ازدواج سنت حسنه ای است که در دین مبین اسلام بسیار مهم تلقی شده است خاطرنشان کرد: تقوا و بندگی خداوند متعال به زندگی انسان ها معنا می دهد از این رو همسران باید با تقوای الهی به زندگی خود معنا بدهند.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان سخنان خود به توصیه های امام راحل (ره) به نوعروس و دامادها اشاره و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) تاکید داشتند زوجین جوان پیش از ایفای نقش همسری باید دوست و یاور یکدیگر باشند.

در ادامه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه نیز در ادامه این جشن با یادآوری اینکه جشن ازدواج نوعروسان با مساعدت و همکاری موسسه خیریه عترت بوتراب برگزار شده است گفت: هم اکنون این موسسه حمایت از شش هزار یتیم در کشور و 700 یتیم در استان کرمانشاه را برعهده دارد.

حسین خدرویسی با تاکید بر اینکه درحال حاضر بالغ بر شش هزار یتیم در استان کرمانشاه از حمایت های حامیان نیک اندیش بهره مند می شوند خاطرنشان کرد: 23 هزار حامی نیکوکار از ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان حمایت می کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در پایان ضمن قدردانی از زحمات خادم الایتام میرسیدی موسس نهاد خیریه عترت بوتراب درراستای حمایت از ایتام و تامین هزینه های ازدواج، تحصیل و معیشت آنان آنان تصریح کرد: ایجاد زمینه های ازدواج آسان برای جوانان سنتی حسنه است که پاداش فراوانی نزد خداوند متعال خواهد داشت.

در ادامه این مراسم خاکسار معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز با تاکید بر اینکه باید قدردان کسانی باشیم که زمینه های ازدواج آسان جوانان را فراهم می کنند اظهار امیدواری کرد: چنین برنامه های با جدیت از سوی مسئولین کمیته امداد با همکاری خیرین و حامیان نیک اندیش برگزار شود.

در مراسم جشن ازدواج نوعروسان یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه علاوه بر سخنرانی مسئولین، برنامه های نظیر موسیقی سنتی، جنگ شادی و مسابقات نیز اجرا شد.

گفتنی است به هریک از نوعروسان یتیم کمک هزینه خرید جهیزیه 20 میلیون ریالی اعطا شد که به گفته خدرویسی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه 15 میلیون ریال از کمک هزینه مذکور از سوی موسسه خیریه عترت بوتراب و مابقی از منابع کمیته امداد تامین اعتبار شده است.

کد خبر : ۳۳۴۷۵۳