خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه؛

ماهیانه ۱۲ تا ۲۰ تن مازاد تولید گوشت مرغ داریم

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۰۸۸

میزان تولید مرغ در کرمانشاه ماهانه بیش از ۹۲ تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: میزان تولید گوشت مرغ در استان، ماهانه بیش از ۹۲ تن است و در برخی ماه‌‌ها این میزان به حدود ۱۰۰تن هم می‌‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، مهندس علی اشرف منصوری گفت: با توجه به اینکه حداکثر میزان مصرف گوشت مرغ در استان حدود ۷۰ تا ۸۰ تن در ماه است، بنابراین در استان ماهیانه ۱۲ تا ۲۰ تن مازاد تولید گوشت مرغ داریم.

وی در تشریح چگونگی افزایش قیمت مرغ در استان، افزود: طی ماه‌های گذشته قیمت مرغ با هزینه‌‌های تولید مطابقت نداشته، به طوری که کاهش قیمت مرغ باعثشد تولید مرغ درتعداد زیادی از مرغداری‌‌ها متوقف شود که همین موضوع سبب نگرانی مسئولین استان و وزارت جهاد کشاورزی گردید وبرای رفع این مشکل تدابیری اندیشیده شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: بر اساس آنالیز قیمت مرغ که توسط همکاران ما انجام شده، قیمت مرغ برای عرضه در بازار که هم برای تولیدکننده و هم مصرف‌ کننده مناسب باشد، حداکثر رقمی حدود هفت هزار تومان به ازای هرکیلو مرغ در نظر گرفته شده و این در حالی است که قیمت گوشت مرغ در چند روز اخیر به ۷۵۰۰ تا ۷۵۵۰ تومان رسیده که افزایش ۱۰ درصدی گوشت مرغ در استان را نشان می‌دهد که بیشتر تحت تأثیر جو روانی است.

منصوری افزود: برای مقابله با این افزایش راهکارهایی را در نظر گرفته‌‌ایم که از آن جمله می‌‌توان راه ‌اندازی ۳۵ مرکز فعال توزیع مرغ منجمد در سطح استان را نام برد که از این تعداد ۲۵ مرکز در حوزه شهر کرمانشاه و مابقی در شهرستان ‌ها مسئول توزیع مرغ هستند.

وی افزود: قیمت مرغ منجمد درب سردخانه ۵۵ هزار ریال است و افرادی که تمایل به توزیع مرغ در سطح استان دارند هیچ محدودیتی برای آنان در نظر گرفته نشده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: برای کنترل قیمت گوشت مرغ و توزیع آن علاوه بر همکارانمان در سازمان جهادکشاورزی که به طور شبانه ‌روزی بر چگونگی توزیع و قیمت مصوب سازمان جهادکشاورزی نظارت دارند، معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن وتجارت و اداره کل تعزیرات نیزهمکاری فعال و چشمگیری دارند.

وی از مردم درخواست کرد که گوشت مرغ مصرفی خود را از فروشگاه‌‌های مجاز و مورد تأیید سازمان جهادکشاورزی تهیه کنند و در صورت مشاهده‌ هرگونه تخلف و یا اختلاف فاحش قیمت از سوی عرضه کنندگان با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند.

منصوری تأکیدکرد: کشتارگاه‌‌های مرغ موظف به رعایت قیمت مصوب سازمان هستند و با متخلفان به شدت برخورد می‌ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز