خبرگزاری کار ایران

در نامه مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه:

برپایی سیرک در کرمانشاه ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۵۲۳

استان کرمانشاه به جمع استانهای سبز ممنوعیت سیرک پیوست.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه در نامه ای به مدیر عامل سازمان مردم نهاد دیده بان حقوق حیوانات ممنوعیت برپایی سیرک حیوانات در کرمانشاه را اعلام کرد.

به گزارش ایلنای کرمانشاه، تورج همتی اظهار داشت: محیط زیست کرمانشاه طی دوسال گذشته نیز از صدور هرگونه مجوز نمایش با حیوانات درقالب سیرک خودداری نموده و امسال نیز رسما عدم صدور مجوز سیرک حیوانات در این استان را اعلام می کند.

وی معتقد است، آنچه که در سیرک رخ می دهد سوء استفاده از حیوانات و ضایع کردن حقوق آن هاست.
همتی با بیان اینکه حیوانات سیرک به غیرانسانی ترین روش ها مجبور به انجام حرکت های خاص و غیر غریزی می شوند، یادآوری کرد: انجام این حرکات آزار فراوانی را متوجه حیوانات می کند.

مدیرکل محیط زیست کرمانشاه تمرینات سخت وطاقت فرسا، تحمل گرسنگی و تشنگی، تنبیه و تحریکات درد آور و شرطی کردن آنهاست را از جمله موارد آزار و اذیت حویانات سیرک دانست.

وی ادامه داد: حیوانات هم مثل ما مخلوقات خداوند هستند و مثل ما حق حیات دارند، پس روا نیست انسان خودخواهانه و به دور از شان انسانیت آن ها را به اسارت گرفته و در جهت منافع و لذائذ خود از آن مخلوقات خداوند سوء استفاده کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز