خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه:

استان کرمانشاه ۱۳۷ هزار نفر سالمند دارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۷۴۱

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار داشت: در جهان سن سالمندی ۶۵ سالگی است، اما در ایران مرز سالمندی ۶۰ سالگی می باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، عبدالرضا میرزائیان با بیان اینکه نرخ رشد سالمندی در استان کرمانشاه ۷.۲۹ درصد است، خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی خدمات مختلفی به آن ها ارائه می دهد.

میرزاییان در ادامه از وجود چهار مرکز ارائه خدمات نگهداری، توانبخشی، پزشکی و تفریحی، مراکز روزانه به میزان چهار مرکز در استان، ارائه خدمات ویزیت در منزل، توانمندسازی، مستمر(کمک هزینه نگهداری) و کمک های موردی برای ارائه خدمت هر چه بهتر به جامعه هدف زیرپوشش بهزیستی خبر داد.

وی با بیان اینکه سالمندان نیاز به مراقبت و توجه ویژه دارند، تصریح کرد: سالمندان در سه بخش نیازهای بهداشتی، درمان، کمک هزینه درمان، بیمه، تغذیه و مشاوره بهداشتی و بخش نیازهای اجتماعی و اقتصادی و روحی و روانی هستند.

معاون امور توان بخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه نیز از وجود ۳۱ مرکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان خبر داد و افزود: این مراکز خدمات مختلف ورزشی، هنری، مقاله خوانی و آموزشی را به افراد بالای ۶۰ سال ارائه می دهند.

رسول اکبرزاده ادامه داد: سالمندانی که به نحوی امکان مراقبت از آنان در منزل امکان پذیر نیست خدمات مختلفی را از چهار مرکز نگهداری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه دریافت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با وجود کمبود اعتبارات به تنهایی نمی تواند خدمات مطلوبی را به سالمندان زیر پوشش خود ارائه دهد، بلکه نیازمند حمایت و پشتیبانی خیرین است.

اکبرزاده در پایان و با بیان اینکه خدمت به سالمندان در واقع نوعی عبادت است، یادآور شد: کمک خیرین در راستای ارائه خدمات بهتر به سالمندان تنها در جنبه مادی خلاصه نمی شود و یاری کردن این افراد در سایر زمینه ها نیز می تواند امید به زندگی در آنان را بیشتر کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز