خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه خبر داد؛

آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بیستون

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۲۷۴

در آتش سوزی ارتفاعات " میشه راه " از منطقه حفاظت شده بیستون با حضور محیط بانان منطقه، یگان حفاظت و مامورین منابع طبیعی و مدیرکل حفاظت محیط زیست و فرمانده یگان حفاظت استان و مسئولین ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه و هرسین، از گسترش آتش سوزی جلوگیری به‌ عمل آمد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان که در عملیات اطفاء حریق در منطقه حضور داشت، گفت: متاسفانه این آتش سوزی که در غروب روز جمعه به وقوع پیوست به علت بی‌احتیاطی گردشگران باعثشد که پوشش مرتعی منطقه حفاظت شده بیستون به وسعت ۳۰ هکتار دچار خسارت شود و تعدادی از درختان نیز در آتش سوختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، تورج همتی که بهمراه فرماندار شهرستان هرسین و بخشدار بیستون در منطقه حضور داشتند و بحران را مدیریت می‌کردند، گفت: در حدود دو سوم وسعت استان کرمانشاه راعرصه وسیع جنگل‌ها و مراتع تشکیل داده که دارای ارزش‌های زیست محیطی فراوانی از جمله حفاظت از آب و خاک، تنوع زیستی، تعدیل آب و هوا و پالایش هوا و تغذیه آب سفره‌های زیرزمینی هستند.

وی تاکید کرد: ارزش این منابع پایه بر کسی پوشیده نیست. اما بیشترین خسارت بر عرصه‌های جنگلی و مرتعی که در مناطق حفاظت شده و یا دیگر مناطق، بر اثر ایجاد آتش سوزی وارد می‌شود، به علت نا‌آگاهی گردشگران و سایر بهره برداران است که به ارزش‌های منابع پایه محیط زیست به‌ویژه جنگل‌ها و مراتع شناخت کافی ندارند و اخلاق زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند و با بی‌مبالاتی، خسارت‌های جبران ناپذیری رابه بار می‌آورند.

تورج همتی در پایان افزود: پیش آگاهی و پیشگیری در اطفاء حریق بسیار اهمیت دارد و این نیازمند همکاری سازمان‌های دولتی و غیر دولتی برای رشد آگاهی عمومی است و امیدواریم از توانمندی‌های مردمی و نهادهای مدنی و جوامع محلی و دستگاه‌های ذیربط در این خصوص بهره بیشتری بگیریم و در آینده شاهد هدر رفت منابع و از بین رفتن عرصه‌های جنگلی نباشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز