خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه:

غارهای فلات پراو در استان کرمانشاه پاکسازی شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۴۳۶

به امید آنکه روزی فرارسد که در هیچ غاری، اثری از زباله وتخریب شاهد نباشیم و جایگاه ارزشمند غار در نزد مردم و مسئولان ارتقا یابد و این سرمایه های گرانقدر را محافظت کنیم.

پاکسازی غارهای فلات پراو در استان کرمانشاه به انجام رسید.

به گزارش ایلنای کرمانشاه، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با تایید این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مراسم تعدادی از غارهای منطقه حفاظت شده بیستون(غارهای تنگ بزازخانه) از وجود زباله‌ها پاکسازی شد.

تورج همتی گفت: همچنین به همین مناسبت غارنوردانی از کمیته غارنوردی استان کرمانشاه واعضای انجمن غارنوردی ایران پاکسازی اثرطبیعی ملی غار پراو را اجرا می نمایند که هشت روز ادامه دارد.

همتی با بیان ارزشهای غار از منظرهای گوناگون از جمله ارزش حفاظت زیست بومی، زمین شناختی وتنوع زیستی غارها، گفت: غارهایی مانند غارپراو وقوری قلعه از دوجایگاه حفاظتی برخوردارند به عنوان مثال غار پراو از سالها پیش در منطقه حفاظت شده مورد توجه بوده واز سال ۱۳۸۸ نیز به عنوان اثرطبیعی ملی ثبت گردیده واین نشاندهنده توجه به اهمیت غارها در استان است.

وی افزود: ما مشارکت عمومی در نگهداشت غارها به عنوان سرمایه های طبیعی را ارزشمند می دانیم که در روز پاکسازی غارها شاهد حضور و فعالیت جمع کثیری از اعضای سازمانهای محیط زیستی وذینفعان وعلاقمندان از سراسر استان هستیم ونسبت به سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است وهمچنان تلاش می کنیم که هرسال گسترده تر از قبل، شاهد حضور وهمدلی افرادبیشتری برای حفاظت از غارها باشیم.

این مقام مسئول افزود: ما برنامه شناسایی، اطلاع رسانی و توسعه مشارکت عمومی در عرصه غارهای استان کرمانشاه را دنبال می کنیم به امید آنکه روزی فرارسد که در هیچ غاری، اثری از زباله وتخریب شاهد نباشیم و جایگاه ارزشمند غار در نزد مردم و مسئولان ارتقا یابد و این سرمایه های گرانقدر را محافظت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز