خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه:

فرصت سوزی در استان کرمانشاه را قبول ندارم

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۴۹۴

روند نرم نرمک حرکت کردن و وقت کشی و فرصت سوزی را قبول ندارم و معتقدم که اگر این استان می خواهد متحول شود، باید شتاب و دقت‌مان را بیشتر کنیم.

استاندار کرمانشاه در دوازدهمین جلسه کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان با تاکید بر اهمیت دستیابی به فناوری‌هایی که باعثکاهش هزینه و صرفه جویی در ابعاد مختلف می‌شود، گفت: بسیاری از دانشمندان از شهر‌ها و روستاهای دورافتاده برخاسته‌اند و ابتدا از کارهای کوچک شروع کرده‌اند تا به یک تحول بزرگ دست یافته‌اند و این نشان می‌دهد که باید به همین ایده‌های کوچک و درون سازمانی بها بدهیم تا به آنچه مد نظرمان است برسیم.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، مهندس ابراهیم رضایی با اشاره به نسبی بودن بعضی استاندارد‌ها گفت: همیشه باید به وضعیت فعلی استاندارد‌ها و آنچه وجود دارد قانع نشویم و سعی در افزایش میزان آن و بوجود آوردن دستاورد و فضایی بالا‌تر و بهتر از آن باشیم. هنر اصلی ما باید این باشد که بتوانیم زمینه‌ای را فراهم کنیم تا سطوح مختلف جامعه حتی در روستا‌ها هم در ایجاد یک تحول خود را سهیم بدانند و مشارکت اجتماعی را بالا بریم تا نظام پیشنهادات تمام دیدگاه‌ها و نظرات را در پروسه خود ببیند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حرکت جهشی برای توسعه کرمانشاه، اظهار کرد: روند نرم نرمک حرکت کردن و وقت کشی و فرصت سوزی را قبول ندارم و معتقدم که اگر این استان می‌خواهد متحول شود باید شتاب و دقتمان را بیشتر کنیم، یعنی کار‌شناسی دقیق و حرکت سریع.

رضایی سپس به جایگاه مدیران استان در تحول نظام اداری و نیز توسعه استان اشاره کرد و گفت: از مدیران می‌خواهم که در نیت‌ها و ایده‌هایشان ثابت قدم باشند و از ادامه راه و مشکلات مالی و اداری در راستای تحقق آن ترس نداشته باشند، زیرا با همین امکانات و همین نیرو‌ها نیز می‌توانیم خیلی از کار‌ها را انجام بدهیم، همانطوریکه امام(ره) با استفاده از مردم، انقلاب و جنگ را اداره کرد و کارهای بزرگی انجام داد ما هم باید الگوبرداری کنیم و با وضعیت موجود، تحول ایجاد کنیم.

وی در ادامه افزود: هر دستگاهی که خوب کار می‌کند و به روند رشد استان و اصلاح نظام اداری و ایجاد فناوری کمک می‌کند باید تشویق شود و به دیگر دستگاه‌ها معرفی شود و الگویش باید در سطح ادارات استان پیاده شود.

استاندار کرمانشاه همچنین به نقش دفا‌تر پیشخوان در تسهیل و تسریع امور اداری مردم اشاره کرد و گفت: باید پیشخوان‌ها را حمایت کنیم و به آن‌ها اعتماد کنیم تا هم مدیران فرصت فکر کردن و برنامه ریزی بیشتری داشته باشند و هم دفا‌تر پیشخوان درآمد بیشتری داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست گفت: تحول اداری مدنظر ما۵۰ پروژه دارد که یکی از آن‌ها همین نظام پیشنهادات است و به جد پیگیر اجرای آن هستیم.

دکتر حاتمی همچنین به اهمیت منابع انسانی اشاره کرد و افزود: نیروی انسانی به لحاظ برخورداری از قدرت اندیشه، خلاقیت و نوآوری بزرگ‌ترین دارایی هر سازمانی محسوب می‌شود، چرا که هرگونه بهبود و پیشرفت در سیستم‌های فنی و سازمانی توسط نیروی انسانی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت نظام پیشنهادات، افزود: نظام یا سیستم پیشنهادات، تکنیکی است که می‌توان از فکر و اندیشه‌های کارکنان برای مسئله یابی، چاره‌جویی و حل مسائل و مشکلات سازمانی بهره جست. بر اساس نظام پیشنهادات کلیه کارکنان از عالیترین رده سازمانی تا پایین‌ترین سطح آن می‌توانند پیشنهادات، ایده‌ها، ابتکارات و نظرات خود را برای رفع نارسایی‌های موجود در روند کاری یا بهبود روش‌های انجام کار یا افزایش کیفیت تولید ارائه دهند.

حاتمی نفوذ دولت را تا دور‌ترین نقاط استان مهم و عملی ارزیابی کرد و گفت: تمام عزم خود را جزم کرده‌ایم که با حمایت استاندار و مدیران استان، تحولی اساسی و چشمگیر را در نظام اداری استان بوجود بیاوریم و در این راه نیز مصمم و ثابت قدم هستیم و معتقدم که هرگونه تغییر و تحول و توسعه، به یک نظام اداری قوی نیاز دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز