خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران:

ارتفاع سد داریان ۵۰ متر کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۶۹۲

در راستای حفظ میراثفرهنگی روستای هجیج ارتفاع سد داریان ۵۰ متر کاهش می‌یابد.

سیدمحمدرضا رضازاده گفت: طرح داریان در مطالعات اولیه سدی بزرگ با حجم مخزن یک میلیارد متر مکعب پیشنهاد شده بود که این شرکت به منظور احترام به عقاید دینی مردم و حفظ آثار تاریخی منطقه بویژه امام‌زاده عبیدالله(کوسه هجیج) ارتفاع سد داریان را ۵۰ متر کاهش داده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در پاوه، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه مجوزهای قانونی سد داریان اخذ شده است، اظهار داشت: طرح سد و نیروگاه داریان همانند سایر طرح‌های توسعه‌ای کشور برای آغاز به کار، نیاز به اخذ مجوزهای قانونی از میراثفرهنگی و محیط زیست داشت که شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران همانند سایر طرح‌های توسعه‌ای کشور مجوزهای مورد نیاز برای ساخت سد داریان را اخذ کرد.

رضازاده تصریح کرد: از طرفی این شرکت با توجه به اهمیت حفظ میراثفرهنگی، محیط زیست و توسعه صنعت گردشگری در محدوده روستای هجیج(محل احداثسد داریان) و با توجه به ملاحضات فنی و زیست محیطی و به منظور حفظ زیارتگاه منطقه با کاهش ۵۰ متری ارتفاع سد از۲۳۰ متر به ۱۸۰ متر به حجم مخزن ۳۳۰ میلیون متر مکعبی موافقت کرد.

امامزاده عبیدالله معروف به کوسه هجیج در ۲۰ کیلومتری غرب شهر پاوه در روستای هجیج و در منطقه‌ای صعب العبور قرار دارد.

با توجه به اینکه روستای هجیج یکی از روستاهای پلکانی کشور است و پس از ساخت سد داریان و آبگیری آن یک روستای ساحلی نیز خواهد شد پیش بینی می‌شود، این روستا یکی از زیبا‌ترین روستاهای گردشگری کشور شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز