خبرگزاری کار ایران

شهردار کوزران در گفت و گو با ایلنا:

بزرگترین مشکل شهرداری کوزران نبود در آمدهای پایدار است

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۵۷۱

شهردار جدید کوزران بزرگترین مشکل شهرداری این شهر را نبود در آمدهای پایدار است.

در سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر کوزران، بابک فرامرزی دره نیجه، بعنوان شهردار انتخاب و به استانداری کرمانشاه جهت صدور حکم معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، بابک فرامرزی دارای مدرک کار‌شناسی مهندسی عمران است. وی هم اکنون مسئولیت اجرایی کارگاه «کُردی قاسمان» را دارد و از سال ۸۴ تاکنون عضو سازمان نظام مهندسی است.

بابک فرامرزی از چهرهای خوشنام و فعال قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) می‌باشدکه دارای سوابق درخشانی درعرصه سازندگی است.

بابک فرامرزی، شهردار منتخب شورای اسلامی شهر کوزران، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه گفت: شهرداری‏ کوزران می‌‏‌تواند به عنوان یک نهاد توانمند و دارای پایگاه اجتماعی قوی نقش بسیار مهمی در ایجاد رفاه و امنیت شهری، بالا بردن سواد اجتماعی و بهداشتی مردم، توسعه پایدار و همه جانبه شهر و… داشته باشد.

تامین منابع مالی شهرداری در شهرهای کوچک؛ مهم‌ترین دغدغه

بابک فرامرزی خاطرنشان ساخت: یکی از بحث‏‌ها و چالش‏‌های مورد توجه در مدیریت شهری، به خصوص در کشورهای در حال توسعه و شهرهای کوچک تامین منابع مالی و یافتن راهکاریهای درآمدزایی مستمر در شهرداری‏‌ها است.

وی در ادامه گفت: بدون شک مدیریت شهر‌ها و داشتن جامعه‌‏ای تقریبا آرمانی و شهری زیبا، نیازمند بودجه و منابع مالی است. از آنجایی که شهرداری‏‌ها از لحاظ مالی خودکفا هستند و هیچ بودجه وزارتی به شهرداری‏‌ها تعلق نمی‌‌ گیرد، بحثتأمین منابع درآمدی شهرداری‏‌ها و ایجاد زمینه برای رسیدن به منابع مالی مستمر و دائمی یکی از ضروریات جوامع شهری ودغدغه شورای محترم شهرکوزران است.

منابع درآمدی غیراصولی، ساختار شهرهای ما را ناهمگون ساخته است

شهردار منتخب شورای شهر کوزران افزود: هر چند در کشور ما منابع درآمدی غیراصولی و نامتعارفی نیز در شهرداری‏‌ها وجود دارد نظیر فروش تراکم، اخذ جریمه از محل تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده ۱۰۰ و… که در عمل چیزی به جز ناهمگون شدن ساختار و مبلمان شهری عاید شهروندان نخواهد کرد. با این وجود این درآمد‌ها نیز جوابگوی نیازهای روزافزون شهر و توسعه جوامع شهری نیست.

شهرداری‏‌ها در انجام کارهای بزرگ زیربنایی ناتوان هستند

فرامرزی گفت: مشکلات عدیده مالی که در سال‏‌های اخیر، گریبانگیر شهرداران به ویژه در شهرهای کوچک شده است، باعثشده تا شهرداری‏‌ها نتوانند در چارچوب رسالت و وظایف تعیین شده‌شان گام بردارند و بیشتر منابع، صرف امورات روزمره نظیر دفع زباله شهری، پاکسازی معابر، مرمت آسفالت معابر عمومی و اموری از این دست می‌‏ شود و به دلیل محدود بودن منابع مالی در عمل شهرداری‏‌ها در انجام کارهای بزرگ زیربنایی و سایر فعالیت‏های اجتماعی، آموزشی، بهداشتی و… ناتوان هستند.

وی ابراز داشت: بزرگ‌ترین مشکل شهر کوزران و شهرداری آن از نظرمالی، نبود در آمد‌های پایدار و چشم دوختن به درآمدهایی چون ساخت وساز است که با گذشت زمان به اشباع رسیده و از دسترس خارج می‌شوند.

مردم شهرکوزران در قبال پرداخت عوارض، خدمات می‌خواهند

فرامرزی افزود: مردم شهرکوزران در قبال پرداخت کوچ‌ترین عوارض خدمات می‌خواهند نه اینکه با عوارضشان حقوق کارمندان و کارگران شهرداری پرداخت شود.

وی گفت: مهترین مشکل و مانع در سر اجرای هر پروژه و برنامه نبود نظارت کافی، بازرسی و حسابرسی است که بدون انجام صادقانه آن قطعا دقیق‌ترین و بهترین طرح‌های توسعه شهری به شکست خواهند خورد.

فرامرزی افزود: موفقیت شهردار مرهون یک سری مطالعات دقیق و درک صحیح از وضعیت و واقعیات موجود وتوجه به خرد جمعی و پرهیز از نظرات شخصی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز