خبرگزاری کار ایران

تاکنون جیره بندی آب شرب در اسلام آبادغرب انجام نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۳۸۰

خوشبختانه تاکنون هیچ گونه جیره بندی آب در شهر اسلام آبادغرب در تابستان امسال صورت نگرفته است.

علی حسین منصوری اظهار داشت: با توجه به کاهش نزولات جوی در سال‌های اخیر و افت سطح آب سفره‌های زیر زمینی با کمبود آب در سطح کشور مواجه هستیم که استان کرمانشاه و از جمله شهرستان اسلام آباد غرب نیز از این قاعده مستثنی نیست. در صورت عدم رعایت مردم در صرفه جویی آب، احتمال سهمیه بندی آن می‌­رود، لذا از همشهریان عزیز تقاضامندیم آب مصرفی را مدیریت و از مصارف غیر ضروری خودداری نمایند که بتوانیم سال ۹۳ را با کمترین مشکل سپری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در اسلام آبادغرب، مدیر امور آب و فاضلاب شهری اسلام آبادغرب گفت: حفر و راه اندازی دو حلقه چاه جدید، انجام ویدئومتری دو حلقه چاه، احیا و اسید شویی دو حلقه چاه آب شرب، شناسایی و قطع انشعابات غیر مجاز به تعداد ۳۳ فقره، نشت یابی شبکه توزیع آب جهت تشخیص نشت­های احتمالی در شبکه به طول بیش از ۲۳ کیلومتر و رسیدگی سریع به حوادثاز قبیل شکستگی­هایی که در شبکه آب اتفاق می‌­افتد و رفع آن‌ها. ازجمله خدمات ارائه شده توسط این امور جهت رفع مشکل کم آبی است.

وی در مورد سایر فعالیت که توسط این امور در سال جاری صورت گرفته بیان داشت: تعویض کنتورهای خراب و فرسوده به تعداد ۱۸۷دستگاه، واگذاری ۱۸۵رشته انشعاب آب و فاضلاب، نشت یابی شبکه توزیع آب بطول ۲۴ کیلومتر شناسایی و جمع آوری ۳۳فقره انشعاب غیر مجاز آب و تبدیل آنهابه انشعاب مجاز، رفع حوادثو اتفاقات آب(انشعاب، شبکه اصلی، خط انتقال) به تعداد ۴۹۰ مورد، که حاصل آن جلوگیری از هدر رفت آب به میزان ۵ لیتر در ثانیه است.

وی ادامه داد: مرئی سازی منهول به تعداد ۶۳مورد، شستشوی شبکه‌های فاضلاب با دستگاه وا‌تر جت بطول ۲۱کیلومتر، تعویض دریچه‌های منهول فاضلاب به تعداد ۱۱۷مورد و مرئی سازی دریچه منهول فاضلاب به تعداد ۲۳۸ مورد، سایر اقدامات انجام گرفته در سال جاری است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهر اسلام آباد تصریح کرد: در راستای تأمین آب شرب با کیفیت شهراسلام آباد، اقداماتی قابل توجه‌ای نیز در بخش کنترل کیفی و بهداشت آب توسط این امور اجرا شده است. از جمله: انجام آزمایشات میکروبی آب به تعداد ۲۵۰، انجام آزمایشات شیمیایی آب به تعداد ۱۶ مورد و انجام آزمایشات کلر باقیمانده شبکه توزیع و مخازن به تعداد ۵۸۱۲ مورد می‌توان اشاره کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری اسلام آبادغرب در خصوص سهمیه بندی آب در سطح شهر اسلام آبادغرب، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر از کل ظرفیت تأمین و تولید آب شرب در شبکه توزیع استفاده می‌‌شود لذا تا کنون هیچگونه نوبت بندی خاصی به صورت برنامه‌ای انجام نگرفته است و لذا به علت افت شدید سفره‌های زیر زمینی و کاهش آبدهی منابع تولید، در بعضی از نقاط واقع شده در انتهای شبکه توزیع و بعضاً نقاط مرتفع تأمین و توزیع آب با افت فشار مواجه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز