خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری کرمانشاه:

قدمت ۴۵ ساله ۳۵۰ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۹۸۱

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه سالانه مبلغ کمی برای اصلاح این شبکه اختصاص می‌یابد که جوابگو نیست، از مسئولین شرکت آب و فاضلاب کشور خواست اصلاح شبکه‌های فرسوده استان کرمانشاه را در اولویت قرار دهد.

مجتبی نیک کردار در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه، گفت: در کرمانشاه ۱۷۰۰ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب وجود دارد که از این میزان ۳۵۰ کیلومتر آن فرسوده است و بیش از ۴۵ سال قدمت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه سالانه مبلغ کمی برای اصلاح این شبکه اختصاص می‌یابد که جوابگو نیست، از مسئولین شرکت آب و فاضلاب کشور خواست اصلاح شبکه‌های فرسوده استان کرمانشاه را در اولویت قرار دهد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در خصوص وضعیت سیستم فاضلاب استان نیز افزود: شبکه فاضلاب و احداثتصفیه خانه در تمام شهرهای استان از سال‌های قبل شروع شده، اما هنوز در بسیاری از مناطق به نتیجه نرسیده است.

نیک کردار یادآوری کرد: در شهر کرمانشاه نیز یک تصفیه خانه فاضلاب وجود دارد که تنها یک مدول آن به بهره برداری رسیده و جوابگوی نیاز تنها ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر کرمانشاه است و همین امر باعثشده سالانه ۱۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب وارد رودخانه «قره‌سو» کرمانشاه شود.

به گفته این مسئول ۴۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر کرمانشاه در بافت فرسوده قرار دارد که باید اصلاح شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: اصلاح این شبکه و ایجاد تصفیه خانه جدید شهر کرمانشاه ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تقاضا داریم شرکت آب و فاضلاب کشور در این خصوص به ما کمک کند.

نیک کردار کرمانشاه را نهمین شهر پر جمعیت کشور خواند و تاکید کرد: با وجود اینکه به ظاهر در کرمانشاه تنش آبی وجود ندارد، اما در باطن کمبود آب داریم و از همین رو نیازمند برنامه ریزی برای تامین بلند مدت آب شهر کرمانشاه هستیم.

وی در ادامه بر لزوم برنامه ریزی برای کاهش آب بدون درآمد تاکید کرد و از تلاش مدیرعامل پیشین برای مدیریت آب در روزهای گرم تابستان که باعثشد مردم با مشکل قطعی آب مواجه نشوند، قدردانی کرد.

نیک کردار از مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه نیز خواست استفاده بهینه از نیروی انسانی را در دستور کار قرار دهد و برای بهبود شاخص‌ها، تسریع در اجرای پروژه‌ها، ارتباط با کشور و… برنامه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز