خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار؛

فضای سیاسی در دولت یازدهم باز است / فعالیت ۲۱۲ خبرنگار در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۳۱۶

از نقدهای منصفانه‌ای که از دولت در استان کرمانشاه صورت می‌گیرد خرسندیم و این نشان می‌دهد که فضای سیاسی در این دولت باز است.

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه با حضور خبرنگاران، استاندار و… برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، در این مراسم، استاندار کرمانشاه اظهار داشت: امروز رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی در جهان شناخته می‌شوند.

ابراهیم رضایی تاکید کرد: خبرنگاران نیز در این بین وظیفه‌ای بسیار سنگین در تنویر افکار عمومی بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه ارتقای جایگاه اصحاب رسانه از دغدغه‌های مسئولان ارشد استانی است، اظهار داشت: دولت در تلاش است رسانه‌ها و خبرنگاران بدون هیچ دغدغه سیاسی و جناحی بتوانند در انجام رسالت واقعی خود موفق عمل کنند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید گفت بزرگ نشان دادن مشکلات و نارسایی‌ها را نباید هنر دانست، بلکه باید از غرض ورزی و… دوری کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید از دعواهای سیاسی به دور باشند، گفت: مجموعه استانداری کرمانشاه در هر زمان و هر مکان، آماده شنیدن مشکلات و کاستی‌ها است، ولی باید گفت که نباید مشکلات کوچک را بزرگنمایی و به دنبال غرض ورزی باشیم.

وی تاکید کرد: استان کرمانشاه دارای پتانسیل‌های بسیار فراوانی در عرصه‌های مختلف است، ولی متاسفانه تا کنون از این امتیازات ویژه استفاده‌ای نبرده‌ایم.

استاندار کرمانشاه در ادامه شفافیت در انجام امور را یکی از خصیصه‌های مدیران کارآمد دانست و گفت: از نقدهای منصفانه‌ای که از دولت در استان کرمانشاه صورت می‌گیرد خرسندیم و این نشان می‌دهد که فضای سیاسی در این دولت باز است.

رضایی با اشاره به اینکه دولت به دنبال ایجاد آرامش در جامعه است، افزود: مهم‌ترین هدف در استان کرمانشاه، حاکم کردن اخلاق بر مناسبات استان است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه باید استعدادهای کرمانشاه را به میدان عمل بکشانیم، اظهار داشت: از رسانه‌های استان کرمانشاه انتظار داریم که مسئولان و خدمتگزاران این خطه را در رسیدن به برنامه‌ها و اهداف عالیه همراهی کنند و همواره در این راه، همراه ما باشند.

رضایی تاکید کرد: تنها انتظار دولت یازدهم از رسانه‌ها به جز انتقادات منصفانه، بیان واقعیت‌ها و مشکلات پیش روی جامعه است.

در ادامه این مراسم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز اظهار داشت: در استان کرمانشاه در حال حاضر بیش از ۱۰۹ خبرگزاری، هفته نامه و سرپرستی روزنامه‌های سراسری وجود دارد.

ابراهیم رحیمی زنگنه تاکید کرد: این در حالی است که بیش از ۲۱۲ خبرنگاران در این رسانه‌ها مشغول کار هستند.

وی با اشاره به اینکه رسانه را باید رکن چهارم دموکراسی عنوان کرد، اظهار داشت: امروز در کشور رسانه‌ها بخشی از وظایف احزاب و گروههای سیاسی را بر عهده دارند و جایگاه خوبی را برای خود تعریف کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: امروز رسانه‌ها به عنوان چشمان جامعه انجام وظیفه می‌کنند، لذا بر ما مدیران واجب است که جایگاه این عزیزان را به خوبی درک کنیم.

وی در ادامه به برخی مشکلات اصحاب رسانه در استان کرمانشاه اشاره داشت و افزود: مشکلاتی همانند بیمه و نداشتن دیگر مزایای قانونی از دغدغه‌های امروزی اصحاب قلم در این استان و حتی در سراسر کشور است.

در ادامه این مراسم، تعدادی از فعالان و مدیران رسانه‌ای در استان کرمانشاه در سخنانی، خواسته‌های خود از مدیریت ارسد استان را مطرح کردند.

رئیس خانه مطبوعات استان کرمانشاه نیز در سخنانی کوتاه با اشاره به برخی برخوردهای نامناسب با خبرنگاران و شکایت‌های بی‌دلیل از آن‌ها خواستار تغییر این رویه در برخی از مدیران استان شد.

وی اظهار داشت: رسالت یک خبرنگار بیان و انعکاس حقایق است که امیدواریم با حل مشکلات فراروی خبرنگارن این قشر بتوانند به وظیفه خود به خوبی عمل کنند.

همچنین در این مراسم معاونین استاندار کرمانشاه در حوزه عمرانی، برنامه ریزی و سیاسی و امنیتی گزارش‌های از آخرین عملکرد خود را به خبرنگاران ارائه کردند.

در ادامه این مراسم از خانواده مرحوم ملکی شجاع تقدیر شد.

در پایان این مراسم نیز با اهدا هدایی از خبرنگاران کرمانشاهی تقدیر و تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز