خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه:

استان های مرزی از عقب افتادگی بیشتری برخوردارند

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۰۳۱

۳۶۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق می‌تواند برای استان فرصت باشد اما اگر بخوبی از آن استفاده نکنیم تبدیل به تهدید خواهد شد و توسعه اقتصادی منطقه را به تاخیر خواهد انداخت.

استان‌های مرزی کشور به دلیل وقوع جنگ هشت ساله از عقب افتادگی بیشتری نسبت به سایر استان‌ها برخوردارند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از استان کرمانشاه، معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه عصر چهارشنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: ۳۶۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق می‌تواند برای استان فرصت باشد اما اگر بخوبی از آن استفاده نکنیم تبدیل به تهدید خواهد شد و توسعه اقتصادی منطقه را به تاخیر خواهد انداخت.

آیت الله آزرمی با بیان اینکه برخی از سیاست‌های کلان کشوری در خصوص مرز‌ها باید تغییر کند، خاطرنشان کرد: در این صورت است که مرز‌ها می‌توانند از قاچاق کالا در امان مانده و به تولید و اقتصاد نیز ضربه‌های کمتری وارد می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه با اعلام اینکه استان‌های مرزی کشور به دلیل وقوع جنگ هشت ساله از عقب افتادگی بیشتری نسبت به سایر استان‌ها برخوردارند، اظهار داشت: کرمانشاه نیز از این قاعده مستثنی نیست و بازسازی‌های صورت گرفته پس از جنگ تحمیلی نیز آنچنان که باید جوابگو نبود.

وی خاطرنشان کرد: مرزهای کرمانشاه هشت سال مشغول دفاع از انقلاب و نظام بود و امروز می‌طلبد تا مسوولین توجه ویژه تری به آن‌ها داشته باشند و زمینه‌های تقویت و بالندگی بیشتر آن را فراهم کنند.

آزرمی ادامه داد: کرمانشاه از دیرباز مراودات تجاری خوبی با کشور عراق از طریق مرزهای خود داشته و اگر مسوولین از قاچاق کالا جلوگیری کنند می‌تواند این مراودات را افزایش و سطح زندگی مردم را بهبود بخشید.

وی در پایان امنیت مرزهای کرمانشاه را با تلاش شبانه روزی نیروهای نظامی و امنیتی مناسب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد با امنیت موجود شاهد رونق صادرات از طریق این مرز‌ها باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز