خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاد اسلامی کرمانشاه:

گسترش فرهنگ رضوی راه مقابله با جریان جهانی شدن است

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۵۷۰

گسترش فرهنگ اهل بیت که مرکز ثقل آن در ایران به نام امام رضا(ع) مزین شده، راه اصلی مقابله با جریان جهانی شدن است.

ابراهیم رحیمی‌زنگنه در آیین افتتاحیه سومین دوره هفته‌های فرهنگ رضوی در کرمانشاه اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره اشاعه فرهنگ رضویت و اهل بیت(ع) و گسترش معنویت در فضای کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشانه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این خصوص افزود: سمت و سوی حرکت جامعه باید به‌گونه‌ای باشد که فرهنگ ارزشمند رضوی در ذهن و ضمیر جوانان تبلور یابد.

وی هزاره سوم را هزاره فرهنگ عنوان کرد و افزود: فرهنگ اساس توسعه جوامع بوده و می‌تواند موجبات پیشرفت آنان در هر زمینه‌ای را فراهم آورد.

رحیمی‌زنگنه به نام‌گذاری سال با عنوان اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و افزود: با تدابیر رهبر فرزانه انقلاب، فرصت ویژه‌ای برای توجه عرصه فرهنگ پدید آمده است.

وی با بیان اینکه با این نام‌گذاری نظارات از حوزه فرهنگ افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: متولیان فرهنگی برای رفع موانع این عرصه باید تلاش مضاعفی انجام دهند.

این مسئول معتقد است، گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) که مرکز ثقل آن در ایران به نام امام رضا(ع) مزین شده، راه اصلی مقابله با جریان جهانی شدن در راستای تخریب فرهنگ‌های اصیل دینی و آموزه‌های برجسته انسانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از اجرای ۱۵۰ برنامه متنوع و کیفی در هفته فرهنگ رضوی از تاریخ ۲۰ الی ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری در استان کرمانشاه خبر داد.

رحیمی‌زنگنه استان کرمانشاه را به‌دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات را یکی از استان‌هایی عنوان کرد که تاثیر برجسته و شگرفی از اهل بیت(ع) پذیرفته است.

این مسئول تصریح کرد: نهادینه شدن فرهنگ جوانمردی و مهمان‌نوازی در بین مردمان این دیار به برکت ائمه اطهار(ع) و عتبات عالیات بوده و بسیاری از علمای بزرگ که قصد سفر به عتبات عالیات داشته‌اند در این استان متمدن شده‌اند.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی استان کرمانشاه و قرار گرفتن در مسیر زوار عتبات عالیات بخش عمده‌ای از هویت فرهنگی این استان را شکل داده و علارغم نزدیکی به عتبات عالیات هیچ‌گاه عمق ارادت این مردم ولایت‌مدار به امام رضا(ع) کم نشده است.

رحیمی‌زنگنه با اشاره به پیوند ناگسستنی بین فرهنگ کرمانشاه با اهل بیت(ع) و امام رضا(ع)، افزود: جوانان با دست مایه قرار دادن این فرهنگ غنی باید به مرحله تولید محصولات فرهنگی برسند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با فرهنگ ولایت مداری در مقابل استکبار جهانی مقابله کرد.

این مسئول تاکید کرد: آنچه در این عرصه و عصر نظام را به پیش خواهد برد، هویت انقلابی و تقویت ولایت‌مداری و بن مایه‌های اصیل فرهنگی است.

وی در پایان بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره ملتی ولایت‌مدار با فرهنگی غنی بوده که در گذرگاه‌های پرتلاطم تاریخ، فرهنگ خود را از گزند‌ها و آسیب های موجود حفظ کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز