خبرگزاری کار ایران

امام جمعه همدان عنوان کرد:

علم سرچشمه همه خوبی هاست / پیامبر اسلام(ص) بر ضرورت علم آموزی تاکید داشت

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۵۵۰

علم را باید به نوعی سرچشمه همه خوبی ها و خیرات دانست، زیرا ثابت شده است که اگر عقل در کنار علم نباشد و از آن حمایت نکند، آن علم راهی جز گمراهی ندارد.

امام جمعه همدان ظهر پنجشنبه در مراسم سومین یادواره شهدای روحانی و طلبه که در شهرستان سنقر برگزار شد، اظهار داشت: شهدا در نزد خداوند از جایگاه بسیار رفیعی برخوردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در سنقر، «آیت الله غیاثالدین طا‌ها محمدی» با اشاره به اینکه مقام شهدا به هیچ وجه قابل تصور در ذهن انسان نیست، گفت: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی به یادآوری و ذکر رشادت‌ها و دلیرمردی شهدا دارند، که این نشان می‌دهند که شهدا چه جایگاه رفیعی در بین ملت ایران و نزد رهبر عظیم الشان انقلاب دارند.

وی در ادامه به شهدای روحانی در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: یادآوری شهدا و ایثارگری‌های آن‌ها خود یعنی، تقوا، نماز و روزه، حج و زکات.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: یکی از شهدایی که جان خود را در راه اعتلای انقلاب و اسلام فدای این زادبوم کرد، شهید استاد مرتضی مطهری بود که ایشان در زمان حیات خود از متفکران و بزرگان علمی روزگار بودند.

آیت الله محمدی در ادامه به اهمیت علم از جایگاه اسلام اشاره داشت و گفت: علم را باید به نوعی سرچشمه همه خوبی‌ها و خیرات دانست، زیرا ثابت شده است که اگر عقل در کنار علم نباشد و از آن حمایت نکند، آن علم راهی جز گمراهی ندارد.

امام جمعه همدان در پایان عنوان کرد: دین مبین اسلام و به ویژه شخص پیامبر اکرم(ص) توجه و سفارش بسیاری به علم آموزی مسلمانان داشته‌اند و تعدد احادیثدر باره ضرورت علم آموزی مبین این ادعاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز