خبرگزاری کار ایران

امین پور:

کارگاه حافظ‌شناسی در کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۷۰۲

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کرمانشاه از کارگاه حافظ شناسی در کتابخانه امیرکبیر این شهر خبر داد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه با اشاره به برگزاری کارگاه حافظ‌شناسی در کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه، اظهار داشت: هدف از برگزاری کارگاه مذکور، انجام فعالیت‌های فرهنگی جانبی و جذب عموم مردم به کتابخانه‌های عمومی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از استان کرمانشاه، شهسوار امینپور گفت: اینگونه فعالیت‌ها می‌تواند زمینه‌های جذب بیشتر مردم به کتابخانه‌های عمومی و به تبع از آن افزایش سطح مطالعه مفید را فراهم کنند.

امین‌پور با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در این کارگاه، افزود: در این کارگاه علاوه بر بررسی اشعار حافظ و ارائه یک نگاه جامع درباره عرفان حافظ، به رمزگشایی اشعار این شاعر ایرانی نیز پرداخته و شاهدهای شعری شاعران دیگر در خصوص اشعار حافظ نیز بازخوانی می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه تفکر اسلامی را معتقد به سلامتی تن در گرو سلامتی فکر خواند و اضافه کرد: برای داشتن یک جامعه سالم باید جوانان را با ادبیات ایرانی عادت داد تا نیروی خلاقیت آنان بارور شود.

امین‌پور پرداختن به ادبیات را راهی برای برنامه ریزی دقیق در کنار برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی دانست و عنوان کرد: اهمیت و تاثیر کانونهای ادبی و فرهنگی در نشر فرهنگ اصیل اسلامی و ترویج فرهنگ کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست و هدف ما این است که فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی را بصورت نثر و شعر، بسط و گسترش دهیم.

وی در پایان صحبت‌های خود توجه ویژه به کانون‌های فرهنگی را متذکر و تصریح کرد: فراهم آوردن امکانات کافی، فضای مناسب و بودجه کافی در مراکزی چون کانون‌ها و همچنین استفاده از مربیان دلسوز و متخصص می‌تواند گام موثری در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز