خبرگزاری کار ایران

آیت الله احمدی:

همسرداری از الگوهای حضرت فاطمه(س) است

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۰۱۹

حضرت فاطمه جایگاه بسیار رفیعی در بین امت اسلام داشت، ولی این جایگاه و منزلت هرگز باعثنشد که ایشان از همسرداری و اطاعت امیر المومنین غافل شوند. دلیل این هم این روایت است که می‌گوید؛ «حضرت علی(ع) هرگاه که به فاطمه(س) نگاه می‌کرد، تمام غم و اندوهش برطرف می‌شد».

آیت الله «ذکرالله احمدی» در جشن میلاد حضرت زهرا(س) که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صحنه برگزار شد، اظهار داشت: آن زمان که می‌گوییم که حضرت فاطمه زهرا(س) بانوی زنان جهان است، بدین معناست که باید تمام صفات یک زن کامل و مسلمان را از ایشان بیاموزیم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در شهرستان صحنه، این استاد دانشگاه و حوزه با اشاره به لزوم شناخت حقیقی و کامل سیره و زندگی حضرت فاطمه(س)، گفت: این بزرگوار در اخلاق و رفتار جزو بزرگان اسلام بودند و احترام ویژه‌ای برای پدر بزرگوارشان پیامبر اکرم(ص) قائل بودند.

نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: البته با وجود رابطه عاطفی که مابین ایشان و پیامبر خدا وجود داشت، این امر هیچگاه باعثنمی‌شد که ذره‌ای از احترام و فروتنی وی نسبت به حضرت محمد(ص) کاسته شود.

وی به همسرداری حضرت فاطمه(س) اشاره داشت و گفت: حضرت فاطمه جدای از اخلاق نیکویش با پدر، در بحثهمسرداری نیز الگویی برای تمام زنان جهان بوده و هست، این همسرداری و شیوه زندگی دخت پیامبر تا جایی مهم و تاثیرگذار بوده است که امام علی(ع) درباره جایگاه زن و موضوع شوهرداری می‌فرمایند که «جهاد زن، خوب شوهرداری کردن است».

احمدی اظهار داشت: حضرت فاطمه جایگاه بسیار رفیعی در بین امت اسلام داشت، ولی این جایگاه و منزلت هرگز باعثنشد که ایشان از همسرداری و اطاعت امیر المومنین غافل شوند. دلیل این هم این روایت است که می‌گوید؛ «حضرت علی(ع) هرگاه که به فاطمه(س) نگاه می‌کرد، تمام غم و اندوهش برطرف می‌شد».

این استاد دانشگاه و حوزه بیان داشت: یکی دیگر از صفات ارزنده و ماندگار بانوی دو عالم، امساک و دوری از اسرف بود. تا جایی که ساده زیستی این بانوی اسلام زبانزده خاص و عام آن زمان بوده است.

در پایان این مراسم از ۳۱۳ بانوی فعال شهرستان صحنه در عرصه فعالیتهای قرآنی و فرهنگی تجلیل به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز