خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه خبر داد؛

احتمال افزایش جمعیت سن مضر غلات در برخی از مناطق شهرستان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۳۴

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از احتمال افزایش جمعیت سن مضر غلات در برخی مناطق شهرستان کرمانشاه خبر داد.

ایلنا: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: بازدید کار‌شناسان این مدیریت از اماکن زمستان گذران آفت سن غلات، افزایش جمعیت این آفت در این اماکن را نشان می‌دهد، لذا پیش بینی می‌شود که در بهار سال آتی جمعیت زیادی از سن به مزارع گندم و جو ریزش خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، شهریار قاسمی افزود: سن غلات یکی از آفات مهم گندم و جو در سطح شهرستان کرمانشاه می‌باشد و در صورتیکه کنترل مناسبی روی این آفت اعمال نشود می‌تواند خسارت کمی و کیفی زیادی به محصولات تولیدی وارد کند.

قاسمی تصریح کرد: بر اساس بازدیدهای که از اماکن تابستانه و پاییزه سن غلات که در ارتفاعات سانبل درودفرامان، چهار زبرماهیدشت، یلوه سراب نیلوفرو ویس الهیارخانی در دو مرحله توسط کار‌شناسان حفظ نباتات این مدیریت انجام شده، نتایج بازدید‌ها بیانگر افزایش جمعیت این آفت در اماکن می‌باشد لذا پیش بینی می‌شود که در بهار سال آتی جمعیت زیادی از سن به مزارع گندم و جو ریزش خواهد کرد لذا کشاورزان بایستی با هماهنگی و مشورت با کار‌شناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به کنترل به موقع این آفت اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در ادامه در خصوص اقدامات این مدیریت در زمینه کنترل آفت موش مغان گفت: موش «مغان» جونده کوچکی است به رنگ قهوه‌ای و دم کوتاه که کاملاً از مو پوشیده شده‌است، این جونده بومی ایران، چین، سوریه، ترکیه، قزاقستان و اوکراین است و بیشتر در زمین‌های سبز، چراگاه‌ها و کشتزار‌ها زندگی می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: در راستای کنترل خسارت آفت موش مغان واحد حفظ نباتات این مدیریت از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون اقدام به توزیع مقدار ۲ تن طعمه مسموم رایگان بین کشاورزان در مناطق تحت پوشش مراکز جهاد کشاورزی تابعه کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز