خبرگزاری کار ایران

سرعت پایین اینترنت مردم ثلاثباباجانی را کلافه کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۳۱

بسیاری از مشترکان اینترنت در شهرستان ثلاثباباجانی از سرعت پایین و قطع و وصل های مکرر و روزانه این پدیده، کلافه شده‌اند.

ایلنا: امروزه استفاده از تکنولوژی اینترنت، باعثتسهیل در بسیاری از امور شده و عملا زندگی انسان امروزی را وارد مرحله جدیدی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از ثلاثباباجانی، این پدیده علیرغم اینکه در وهله اول دارای مزایای بسیاری در تسریع در انجام امور و کاستن در آمد و شدهای بی‌فایده و زمان بر است، در جای خود نیز دارای برخی مشکلات و منشا پدید آمدن برخی از ناهنجاری‌ها در جامعه نیز هست.

نحوه استفاده از اینترنت و قشر استفاده کننده از آن هم مسئله دیگری در این مقال است.

در برخی از کشور‌ها مخاطبان اینترنت بهترین استفاده را از این تکنولوژی روز می‌برند و در بعضی دیگر از کشورها سواستفادهای بسیاری از این موضوع می‌شود.

با این تفاصیل اصلا نمی‌توان منکر تاثیر شگرف و مثبت این تکنولوژی بر زندگی انسان امروزی باشیم.

پدیده اینترنت با وقفه‌ای بسیار کوتاه وارد ایران شد و در حال حاضر بسیاری از این تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌کنند، ولی سئوال اینجاست که آیا استفاده از این پدیده؛ استفاده‌ای بهینه و یا غیرقانونی و خلاف شرع است؟

ورود به مقوله نحوه استفاده از اینترنت مبحثبسیار وسیع و زمان‌گیری است که طبیعتا در این مقال کوتاه هرگز نخواهد گنجید. ولی باید مسئولان امر و شرکت‌هایی که ارائه دهنده خدمات اینترنت به مشترکان و همشهریان هستند، برخی از اصول و ضوابط قانونی و مبرهن در قانون استفاده از این پدیده را مد نظر داشته باشند.

در سال‌های گذشته بسیاری از مسئولان شرکت مخابرات در کشور خبرهایی از بهبود این سیستم در کشور و ارتقا آن هم از نظر کمیت و هم کیفیت دادند، ولی آنچه از شواهد پیداست تنها ارتقا اینترنت در زمینه کمیت بوده است و کیفیت خدمات اینترنت همچنان در مسیر گذشته خود حرکت می‌کند و هیچ تغییر مثبتی نداشته است.

پایبن بودن سرعت و قطع شدن‌های مکرر امروزه دو ویژگی طبیعی اینترنت در کشور و استان کرمانشاه است که مشترکان آن نیز به این دو معضل عادت کرده‌اند. این مشکل در شهرستان‌های استان نمود بیشتر و محسوس‌تری دارد.

به طور مثال بسیاری از مشترکان در شهرستان ثلاثباباجانی از کندی و قطع شدن‌های مکرر اینترنت به قول معروف «پرسرعت» کلافه شده‌اند و علیرغم پیگیری‌های انجام گرفته تاکنون این معضل در ثلاثباباجانی یا دیگر شهرستان‌های استان کرمانشاه مرتفع نشده است.

ثلاثباباجانی نیز با توجه به اینکه جمعیت تحصیل‌کرده و نخبه بسیاری را در خود جای داده است، ضرورت استفاده از این پدیده و تکنولوژی روز را در خود طلب می‌کند. ولی ارائه این خدمات خود باید دارای ویژگی‌ها و استانداردهای روز دنیا باشد.

یکی از مشترکان اینترنت در ثلاثباباجانی با تایید مشکلات بی‌شمار اینترنت در این شهرستان به خبرنگار ایلنا می‌گوید: کاهش سرعت اینترنت در ثلاثباباجانی در حالتی صورت می‌گیرد که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل از ۷۱ گیگابایت به ۱۱۱ گیگابایت بر ثانیه و نیز افزایش ظرفیت پهنای باند داخلی از ۶۲۰ گیگابیت به ۸۵۰ گیگابیت بر ثانیه در پایان ۱۰۰ روز نخست فعالیت دولت یازدهم خبر داده بود.

قادری می‌افزاید: بر اساس وعده مسئولان مربوطه تا پایان ۱۰۰ روز دوم دولت، پهنای باند اینترنت باید به ظرفیت ۱۵۰ گیگابیت برثانیه برسد و تا فروردین ماه سال ۹۳ نیز این ظرفیت به ۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش بیابد.

وی تاکید می‌کند: علاوه بر کاهش محسوس اینترنت که بیشتر کاربران آن در ثلاثباباجانی با آن روبه رو هستند در بسیاری از ساعات روز؛ قطع و وصل‌های مکرر اینترنت، به امری عادی برای ما تبدیل شده است.

با وجود به شکایت و گله‌مندی بسیاری از مردم ثلاثباباجانی از خدمات نامناسب اینترنت در این شهرستان، از مسئولان شرکت مخابرات استان کرمانشاه درخواست داریم که برای تنویر افکار عمومی و اطلاع بیشتر مشترکان اینترنت در ثلاثباباجانی و در دیگر شهرستان‌های استان، این مورد را شخصا مورد بررسی قرار دهند و نتیجه را برای انتشار و تنویر افکار عمومی به این خبرگزاری ارجاع دهند.

گزارش: محمود رحیمی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز