خبرگزاری کار ایران

وضعیت حوزه سلامت، تاسف بار است

دولت اعتبارات کافی را به حوزه سلامت اختصاص نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۹۳

دولت اعتبارات کافی و مناسب به حوزه سلامت را اختصاص نمی‌دهد، از طرف دیگر به‌علت معیوب بودن سیستم درمان، معضل زیرمیزی در کشور بیداد می‌کند.

ایلنا: عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اعلام اینکه بودجه سال ۹۳ به صورت ناعادلانه تدوین و بسته شده است، گفت: ‌ متأسفانه در حوزه عمرانی بودجه و اعتبارات بر اساس پیشرفت پروژه های عمرانی اختصاص داده شده است که بیشتر نمایندگان از همان زمان تحویل بودجه اعتراض خود را نسبت به این نوع تخصیص بودجه اعلام کرده اند.

به گزارش خبرگزاری " ایلنا " از کرمانشاه، " نعمت الله منوچهری "، با بیان اینکه اختصاص بودجه بر اساس پیشرفت‌های پروژه به معنی توجه بیشتر به استان‌های برخوردار است، اظهار داشت: متأسفانه در بودجه ۹۳ به مناطق محروم توجهی نشده است، از این‌رو با لایحه بودجه کنونی مناطق برخوردار، برخوردارتر و مناطق محروم، محروم‌تر می‌شوند.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث‌باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت دولت با تصویب و تعریف پروژه‌های جدید در مناطق محروم، تصریح کرد: ‌ با این سیاست‌ها قطعا محرومیت در مناطق حوزه انتخابیه بیش از پیش بیشتر می‌شود.

" منوچهری " با اعلام اینکه وضعیت کنونی حوزه سلامت تأسف بار است، یادآور شد: با وجود اقدام اخیر وزارت بهداشت و درمان مردم هنوز برای انجام امور اولیه حوزه سلامت با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ‌ با بیان اینکه مناطق محروم با کمبود امکانات بهداشتی و درمانی به‌ویژه بیمارستان روبه‌رو هستند، گفت: متأسفانه دولت اعتبارات کافی و مناسب به حوزه سلامت را اختصاص نمی‌دهد، از طرف دیگر به‌علت معیوب بودن سیستم درمان، معضل زیرمیزی در کشور بیداد می‌کند.

وی با اشاره با افزایش فشار اقتصادی بر مردم به‌علت تعرفه‌های کنونی حوزه سلامت، افزود: متأسفانه دفترچه‌های بیمه کارآیی لازم برای حمایت از بیماران را ندارد، از این‌رو تعرفه‌های درمان تنها به مردم فشار می‌اورند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر لزوم اولویت بندی اعتبارات حوزه سلامت از سوی وزارت بهداشت و درمان تأکید کرد و افزود: قطعا بودجه تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها باید بر اساس تحریم‌ها کنونی و آتی بسته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز