خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت مهار آب‌های سطحی؛

سطح باغات استان کرمانشاه را به ۲ برابر افزایش می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۷۵

سطح باغات استان در حال حاضر ۴۱ هزار و ۶۸۰ هکتار است که بر اساس اقدامات انجام شده پیش بینی می کنیم در صورت مهار آبهای سطحی بویژه در شهرستانهای غربی استان و تامین منابع مورد نیاز سطح باغات را حداقل به دو برابر افزایش دهیم.

ایلنا: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه سالانه بیش از ۳ می‌لون و ۹۱۸ هزار تن تولیدات کشاورزی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، علی اشرف منصوری اظهار داشت: از این مقدار تولیدات کشاورزی؛ سه میلیون و ۱۸۴ هزار تن تولیدات زراعی، ۳۲۶ هزار و ۵۲۵ تن تولیدات باغی، ۳۹۳ هزار و ۷۶۹ تن تولیدات دام و طیور و ۱۴ هزار تن تولید آبزیان است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته باید میزان تولیدات کشاورزی استان را تا پایان سال ۹۴ به پنج میلیون و ۹۶۶ هزار و ۲۵۲ تن برسانیم، گفت: با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده پیش بینی می‌کنیم جمع تولیدات زراعی استان از سه میلیون و ۱۸۴ هزار و ۱۶۸ تن در سال ۹۱ به چهار میلیون و ۸۵۴ هزار تن در سال زراعی ۹۴-۹۳ برسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تاکید کرد: تلاش ما و همکاران این است که در حوزه تولیدات زراعی با افزایش بهره وری میزان تولید در واحد سطح را افزایش دهیم و این کار با افزایش ضریب مکانیزاسیون، انجام عملیات به زراعی و خاک ورزی حفاظتی، تامین به موقع نهاده‌ها و معرفی ارقام جدید و پر محصول و مدیریت عوامل خسارت زا امکان‌پذیر است.

منصوری به برنامه‌های افزایش تولید محصولات باغی اشاره کرد و گفت: سطح باغات استان در حال حاضر ۴۱ هزار و ۶۸۰ هکتار است که بر اساس اقدامات انجام شده پیش بینی می‌کنیم در صورت مهار آبهای سطحی به‌ویژه در شهرستان‌های غربی استان و تامین منابع مورد نیاز سطح باغات را حداقل به دو برابر افزایش دهیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: در بخش باغبانی برنامه‌های دیگری هم در دست اقدام است از جمله ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای و تولید قارچ، اصلاح و احیاء باغات در سطح ۷۶۰۰ هکتار تا سال ۹۴ و ۲۳ هزار هکتار تا سال ۹۷، جایگزینی باغات قدیمی در سطح ۳۲۰۰ هکتار تا سال ۹۴ و ۱۰ هزار هکتار تا سال ۹۷ که نتیجه این اقدامات افزایش تولیدات باغات از ۳۲۰ هزار و ۷۲۵ تن به ۴۰۷ هزار تن در سال ۹۴ است.

منصوری در پایان اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز تا سال ۹۴ را در مجموع ۱۴۵۲ میلیارد ریال اعتبار و ۹۴۷۸ میلیارد ریال تسهیلات بیان کرد و گفت: در بخش امور دام ۲۵۳ میلیارد ریال اعتبار و ۲۸۱۰ میلیارد ریال تسهیلات، در بخش شیلات ۱۲۸ میلیارد ریال اعتبار و ۶۴۰ میلیارد ریال تسهیلات، در بخش زراعت ۶۵۳ میلیارد ریال اعتبار و ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات، در بخش باغبانی ۴۱۸ میلیارد ریال اعتبار و ۳۶۴۰ میلیارد ریال تسهیلات و در بخش صنایع ۱۵۶۸ میلیارد ریال تسهیلات نیاز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز